Gå til innhold

Hjelp til jente med spiseforstyrrelse!! Se hit!

Anbefalte innlegg

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Legger ut denne jeg, håper overskriften er fengende nok til at dere gidder å se på den siden de to foregående har blitt ignorert :-)

Jeg har et problem. Jeg håper mange svarer. Jeg er så redd og lei meg og skamfull. Kan noen legge på skravle og? NYTT 21:09 24.03.2008

Jeg... har et problem med mat..

I mitt svangerskap gikk jeg opp lite men noe. men mye på slutten. Rett etter fødselen koste jeg meg med mye mat og ble tykkere.. Jeg er faktisk ganske tjukk nå. 172 høy og veier 98kg.. Det ble jeg ca 4 uker etter fødsel.. La på meg mer og mer i vann og fett..

Så jeg prøvde å slanke meg.. Jeg har alltid vært ei helt normal jente, aldri feit. Spiser ok mat som ikke er for sunn eller usunn..

Jeg prøvde å ta en nutrilettkur.. Jeg drakk nutrilett i 4 uker, null forandring, for jeg har ikke kunnet trene noe særlig, jeg har hatt bekkenløsning..

Jeg klarer ikke ta situps, for jeg får ikke opp den feite møkkahelvetemagen min.. Jeg orker ikke gå så lenge, bekkenet gir etter og jeg blir sliten og hoven i benene mine.. Jeg har pølsefingre..

Etter slankekuren so ikke gikk, jeg gikk tilogmed opp.. Ble det nutrilett+ feit mat.. Jeg ble ikke større men ikke mindre heller..

Så begynte noe for en stund siden.. Jeg begynte å lage mat jeg liker, og spise MYE av gangen, så mye at jeg nesten kjenner maten i halsen..

Jeg har hele tiden ikke likt dette.. Kan spise 2 hele grandiosaer (spiser det aldri men et eksempel) på 5minutter..

Så møtte jeg en venn.. Det er snart 11mnd siden fødsel. Han sa til meg at hvordan klarte jeg å bli så feit? Hva syntes mannen min om det? Jeg har vært veldig mye sykt etter og i svangerskapet. Hatt ME i 3 år og hadde alvorlig svangerskapsforgiftning på slutten. Jeg har rett og slett ikke vært i form..

Jeg ble så såret.. Men jeg satte hardt mot hardt og skulle gå ned.. Jeg har sultet meg og prøvd å ta situps etc men det gikk ikke.. Og iforigårs smalt det virkelgi. Jeg spiste 2 pizza+1pai+masse sjokolade.. Jeg kjente det i halsen..

Så jeg gikk på do og kastet opp..

Herregud så deilig!! Så godt!!! Jeg følte meg helt fri!!

Idag mens min mann var ute med barnet vårt spiste jeg en haug godteri ++++ og kastet opp igjen.. Åh for en følelse..

Og nå nettopp kastet jeg opp igjen.. Og jeg liker det. Men jeg skammer meg sånn. Skammer meg for at jeg ikke klarer å begrense matinntaket, og jeg er ALLTID sulten. HELE tiden!! Jeg blir aldri mett!!

Vær så snill hjelp meg litt. Jeg må ha noen å snakke med men hvem?

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noen råd, men dytter litt på den for deg!

Håper du får hjelp!

Kontakt fastlegen din, og fortell alt!

Lykke til:)

Skrevet

Høres ut som du har et "dårlig" forhold til mat ja, og det er det ikke alltid så lett å gjøre noe med selv. -Men det er flott at du innser at du har et problem iallfall. Hva sier mannen din? Har du snakket med han om det? Går du til behandling for bekkenplagene dine?

Tror nok du burde ta kontakt med legen din og få hjelp der. Du bør legge om livsstilen din, spise små måltider og ofte. Det er værst i begynnelsen, men etterhvert vil du bli raskere og raskere mett. Spis sakte slik at du aldri spiser mer når du egentlig er mett (det tar litt tid før metthetsfølelsen kommer). Meld deg inn i f.eks vektklubben til VG, der kan du få mange nyttige tips og råd, støtte og motivasjon.

Lykke til! Håper du får et lettere liv snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...