kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har et problem. Jeg håper mange svarer. Jeg er så redd og lei meg og skamfull. Kan noen legge på skravle og? NYTT 21:09 24.03.2008 Jeg... har et problem med mat.. I mitt svangerskap gikk jeg opp lite men noe. men mye på slutten. Rett etter fødselen koste jeg meg med mye mat og ble tykkere.. Jeg er faktisk ganske tjukk nå. 172 høy og veier 98kg.. Det ble jeg ca 4 uker etter fødsel.. La på meg mer og mer i vann og fett.. Så jeg prøvde å slanke meg.. Jeg har alltid vært ei helt normal jente, aldri feit. Spiser ok mat som ikke er for sunn eller usunn.. Jeg prøvde å ta en nutrilettkur.. Jeg drakk nutrilett i 4 uker, null forandring, for jeg har ikke kunnet trene noe særlig, jeg har hatt bekkenløsning.. Jeg klarer ikke ta situps, for jeg får ikke opp den feite møkkahelvetemagen min.. Jeg orker ikke gå så lenge, bekkenet gir etter og jeg blir sliten og hoven i benene mine.. Jeg har pølsefingre.. Etter slankekuren so ikke gikk, jeg gikk tilogmed opp.. Ble det nutrilett+ feit mat.. Jeg ble ikke større men ikke mindre heller.. Så begynte noe for en stund siden.. Jeg begynte å lage mat jeg liker, og spise MYE av gangen, så mye at jeg nesten kjenner maten i halsen.. Jeg har hele tiden ikke likt dette.. Kan spise 2 hele grandiosaer (spiser det aldri men et eksempel) på 5minutter.. Så møtte jeg en venn.. Det er snart 11mnd siden fødsel. Han sa til meg at hvordan klarte jeg å bli så feit? Hva syntes mannen min om det? Jeg har vært veldig mye sykt etter og i svangerskapet. Hatt ME i 3 år og hadde alvorlig svangerskapsforgiftning på slutten. Jeg har rett og slett ikke vært i form.. Jeg ble så såret.. Men jeg satte hardt mot hardt og skulle gå ned.. Jeg har sultet meg og prøvd å ta situps etc men det gikk ikke.. Og iforigårs smalt det virkelgi. Jeg spiste 2 pizza+1pai+masse sjokolade.. Jeg kjente det i halsen.. Så jeg gikk på do og kastet opp.. Herregud så deilig!! Så godt!!! Jeg følte meg helt fri!! Idag mens min mann var ute med barnet vårt spiste jeg en haug godteri ++++ og kastet opp igjen.. Åh for en følelse.. Og nå nettopp kastet jeg opp igjen.. Og jeg liker det. Men jeg skammer meg sånn. Skammer meg for at jeg ikke klarer å begrense matinntaket, og jeg er ALLTID sulten. HELE tiden!! Jeg blir aldri mett!! Vær så snill hjelp meg litt. Jeg må ha noen å snakke med men hvem? Anonym
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Dette er et såpass alvorlig spiseproblem at jeg ville gått direkte til lege og helsevesen med det ganske raskt. De kan gi deg veiledning på spiseforstyrrelse (det å kaste opp) og helse,mat og trening videre.
dritgrei hei hei! Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 http://www.ung.no/spisef/1787_Du_kan_ta_kontroll.html
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Rett til lege ja!! dette er jo starten/tegn til bulimi..
Misti Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 HEI... jeg forstår problemet for jeg har selv vært der... og jeg ønsker deg alt vel. ikke gjør dette mot deg selv. det finnes mange gode psykologer der ute, finn en, om du så må prøve mange. om du ikke har så god råd så snakk med legen din så vil du sikkert få en henvisning og kanskje det blir billigere. Men jeg gjorde dette fra jeg var 17 til jeg ble gravid med sønnen min i en alder av 20 år. da sluttet jeg helt, å nå snart 23 år så er jeg helt frisk, jeg har ikke snakket med noen men graviditeten hjalp meg av en eller annen grunn. altså noen vil si jeg ikke er frisk forde jeg kan faktisk finne på og gjøre det hvis jeg spiser for mye men det er sjeldnere en 1 gang i måneden. Men jeg trodde jeg hadde kontroll men hadde aldri det. jeg vil nok aldri syntes jeg ser bra ut, men har skjnt at sambo gjør det og han viste om problemtet mitt men aldri at jeg kastet opp etter hvert måltid. om du vil send meg en pm, tror jeg kan hjelpe, vil ikke legge ut mer her nå....
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 huff da dette hørtes ikke moro ut.. dette må være veldig vanskelig for deg.. Hvordan gikk egentlig svangerskapet? og fødselen? og hvordan er forholdet til mannen din? Er det noe der du savner? Det er kanskje det første som slår meg.. At du overspiser for å kompensere for noe du mangler. Det at du aldri blir mett er nok psykisk og derofr jeg tenker på om du savner noe/noen? En annen ting er at jeg kan tenke meg at du kanskje har "gitt" opp litt? At ikke noe virker og du er såpass stor så da spiller det ingen rolle om du tar den kaka, eller den ekstra biten med pizza? Føler du deg hel når du har spist så mye da? Føles det som om du har kontroll når du nå kaster opp igjen det du spiser? Er det noe du ikke har kontroll over i familien eller lignende som du kompenserer ved å ha "kontroll" over maten? Nå må du være veldig forsiktig , og tenke på deg selv og barna dine og mannen din. Hvis du har et godt forhold til mannen din så vil jeg anbefale at du tar en ærlig prat med han. Forbered han på det god tid i forveien at i kveld vil jeg vi skal ha en ordentlig prat. Så tar dere den praten, stille saklig og rolig etter at barna er lagt. Jeg tror du trenger hjelp, og jeg tror det ligger mer bak dette enn bare tjukk/ikke tjukk. Jeg håper virkelig du får hjelp, og blir fornøyd med deg selv- både utvendig og innvendig. Og du- vær glad i kroppen din! Tenk på alt den klarer, og hvor fin den er fremfor alt det negative. Masse gode tanker og klemmer fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå