Gå til innhold

Ammemadrass - nyttig investering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Eller bare bortkastede penger, som så mye annet man blir prakket på at man trenger til den lille?

Synes i utgangspunktet at en slik myk "rammemadrass" virker ganske lur og fin å ha både i dobbeltsengen og sprinkelsengen - for å ha litt "kontroll" på den lille kroppen og en form for beskyttelse, så den nyfødte ikke havner langt under dyna, risikerer å bli klemt eller trille ned. Noen med erfaring? Gidder liksom ikke bruke 700 kr på den, hvis den bare blir liggende å slenge... (har sett på typen drykid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vært å sett på dem.men for meg virket det ganske så bortkasta penger.

Skrevet

har faktisk ikke hørt om det.. og nei, kommer ikke til å kjøpe det... :)

Skrevet

Da jeg fikk nr 1 i fjor fikk jeg ikke til å ligge og amme før etter flere måneder, så en ammemadrass ville vært bortkastet da. Men nå når jeg venter nr 2 har jeg skaffet meg en. Satser på å få til ammingen liggende denne gangen.

Synes det virker praktisk å kunne flytte babyen over i egen seng uten at hun merker det. Også greit å kunne ha ammemadrassen mellom meg og mannen uten å risikere å legge oss oppå babyen.

Håper å få god nytte av den og tror det er et bra produkt.

Skrevet

Jeg kjøpte denne til førstemann, og ble fort avhengig av den! I tillegg til at den er fin å bruke til å amme liggende er den super å ha når man skal forflytte baby'n fra vår seng og over i dens, la baby'n ligge i den på badegulvet mens man dusjer, ha med når man er på hytta osv.. For oss som hadde ei lita som ikke ville sove om natten la vi en liten dyne under i ammemadrassen, og på den måten ble det lunt, trygt og godt og hun roet seg bedre da. Hu fikk også da en egen "seng" mellom oss i senga i tillegg til at det er trygt og godt for baby'n å sove i kjent seng når man sover borte.

En vanlig sprinkelseng er ganske så stor til nyfødte, og med denne får den en liten trygg seng oppi sprinkelsenga. Det er også veldig enkelt å bare vippe opp siden på senga uten at baby'n våkner hvis den sovner på puppen. Med andre ord så anbefaler jeg denne på det varmeste, og den ligger nyvasket og klar til nestemann!! (brukte den forresten til hu var ca 8 mnd gammel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...