frøken blå Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 går vesla på 1 1/2 rundt å sier. "Stygg mann" er det hun mener da. Hehe, kommer av at farfar har lest "Rinnans testamente" i påsken, og når hun har pekt på bildet på bokens forside, har nok vi sagt; "Stygg mann" eller noe.... Hehe, de snapper opp ALT! =) Men men, var nok ikke særlig koselig han Henry Rinnan. Usj!
frøken blå Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. mars 2008 Oj.... hehe, bare vi som syntes dette var kjempemorsomt sikkert! =) Hihi.... Hun er så FIN!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Hehehe...bare vent et halvt år til...DA blir det morsomt da! Snuppa har akkurat bikket 2 år, og her kommer det f.eks.: (Forhistorie: Vi har vært og handlet, og jeg forklarer at jeg bare skal sette en handlepose inn i gangen mens hun skal sitte i bilen og vente...tar jo to sek.) "Å ja.. Det æ gjeiit, mamma."...og ser på meg med verdens største forståelse (jeg holdt på å knekke av latter...hun var sååå velsevoksen!). "Åååja!...Hvorsår det?" (hvorfor det..) Trodde ikke den hvorfor-perioden var før i 4-5 årsalderen jeg?! Og så er hun helt ram på å flette inn sånne litt "voksne" (i alle fall hos en 2-åring syns jeg da..) småord i setningene sine: "Åå...jeg lage en FLOTT tegning!" eller "Nå ble det fint" og "Må jo bare vaske litt".
Tommage♀♂ Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 2-åringen her bruker setninger og uttrykk som -i alle DAGER da! (om hun søler noe, mister noe i gulvet etc.) -JUSSUS da! (helt uten sammenheng, må ha lært det av trillepiken sin) -jajja... (når hun har gjort noe hun ikke har lov til) -offda! (når hun eller lillebror faller etc) I tillegg har hun hakk i plata og gjentar ALT til det kjedsommelige... Når vi mater endene kommer alltid 2 småsinte og svært innpåslitne gjess som vil ha mat, og jeg er litt redd dem. En gang de kom for nær tok jeg tak i frøkna og sa at vi måtte gå, for nå kom de sinte gjessene. Dette forteller hun 30-40 ganger pr. dag, at de sinte gjessene kommer. I helgen var hun litt trassete, og maste fremdeles om gjessene. Jeg sa at hun måtte komme nå, ellers kom den sinte mammen! (mente bare at jeg ble sinna) Åååååå, nå er alle i omgangskretsen hennes lei av å høre om denne sinte mammen, hehe;) Håper ikke hun snakker om den sinte mammen i morgen når trillepiken kommer, da tror de vel at jeg er kjempesinna...
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 *ler* Snuppa overvar pappa som tissa i do her om dagen..og han sto jo selvfølgelig.. Og utbrøt "NÆMMEN!!...alle daaager?!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå