Gå til innhold

Hva synes dere om HelseNorge????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna mi fjernet noen gallesteiner for noen uker siden, og har siden da ventet på ny operasjon for å fjerne galleblæren. Så ho har gått rundt med kjempevondt i magen de ukene, og nå i påsken fikk ho så vondt at ho måtte legges inn. Hadde en crp-verdi på 300!!!

Og no kan ho ikkje opererast før ho bli frisk...

Hvorfor kunne de ikke fjerne galleblæren m en gang? Syns så synd på ho..Burde ikkje være lov å måtte gå i flere uker med vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at jeg er svært fornøyd med helsenorge. Har aldrig hatt noe problem med helsenorge selv. Men desverre så hører jeg jo til stadighet skrekk historier. Kan også ofte virke som om det dem som er resurs sterke som får den hjelpen de trenger, når de trenger den.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Men det er klart. Uhell kan skje.

Skrevet

Helt egentlig så synes jeg vi burde prise oss lykkelig for å bo et land med så fantastisk bra helsetilbud som gjelder for alle og ikke bare de rike. Klart det er dumme enkeltsaker slik som den du nevner, men generelt er vi heldige her til lands og burde overhode ikke klage!

Skrevet

Priser meg lykkelig for å leve i et land med så bra helsevesen!!

Skrevet

VELDIG enig med Alva!!

Skrevet

HelseNorge drives av en haug med mennesker med null peiling på hva som skjer utenfor det som kalles "teorien". For i teorien fungerer det meste, selv med kutting på budsjetter år etter år. I teorien så fungerer det topp å stenge ned pasientrom for å spare penger - noe som resulterer i at svigerinnen din må vente på ledig operasjonssal og plass på sengepost, noe som resulterer i at korridorene igjen blir fylt opp med pasienter, noe som igjen fører til at man i teorien sparer penger - men ikke i PRAKSIS!

Altfor mange instanser - lite samarbeid - lite innsyn

Det handler om mennesker - HAHA(!) - Det handler om PENGER!

Skrevet

Helt enig med deg...

Ho står og venter på 2 sjukehus.. Men de vi lure på er koffor de ikkje kunne fjerne hele blæra istedenfor å bare å ta noen steiner....

Skrevet

Vet ikke årsaken til at de avventet operasjonen..? Muligens for å se om det hjalp å bare fjerne steinene..?

Ser at mange andre er fornøyd med helsetilbudet i landet. Om man sammenligner seg med andre land, så har vi kanskje ett godt og velfungerende helsetilbud i Norge. Men som ansatt i helsevesenet så syntes jeg det er så utrolig mange forbedringsområder - enkle tiltak faktisk - som ville kvalitetsforbedret og øket sikkerheten hos pasienter, pårørende og ansatte. Vi snakker om ett av verdens rikeste land - likevel har vi lange sykehuskøer - ett elendig organsdonasjonssystem - korridorpasienter - lang ventetid til fastlegen osvosv.

Skrevet

De fjerna ikkje alle stenene heller... Ho har maaaaaange igjen, tror det er et sted mellom 7 og 15 igjen...

Skrevet

Jeg er glad jeg bor i et land med så godt helsetilbud som det faktisk er her i forhold til de fleste andre land.

Og jeg er enda mer glad for at jeg ikke har behøvd å benytte meg av det annet enn til 2 svangerskap/fødsler og noen legebesøk i ny og ne

Skrevet

Går jo ikke an å mene noe om "Helse-Norge" i ett...? Kan ikke fordra det begrepet heller..

I det store og hele har vi det utrolig godt her i landet, men enkelte kan bare klage uansett.

Skrevet

Jeg er evig takknemlig for at jeg bor i et land med et så godt helsevesen. Jeg vet det ikke er perfekt. Jeg har selv ventet i mang mnd på å få fjernet en svulst jeg ikke visste om var godartet eller ikke, men er fornøyd og takknemlig likevel. I helga måtte jeg vente i noen timer på å få lille gutt til legen på legevakta. Men jeg visste at vi kom inn og han fikk hjelp og det var attpåtil gratis.

Skrevet

Blir helt imponert når dere setter likhetstegn mellom "helse-Norge" og velferdsordninger, jeg! :-) Det er da virkelig ikke det samme?? Vel har vi gode velferdsordninger, men helse-tilbudet er da virkelig ikke bestandig av topp kvalitet! Sammenlignet med feks Spania, er vi absolutt ikke best i klassen.

Jeg fastholder påstanden min om at man skal være rimelig frisk og oppegående for å bli syk i Norge. Selv har jeg heldigvis ikke vært nødt for å benytte meg mye av det, men gud hjelpe meg for noen skrekkhistorier jeg har hørt!

Skrevet

Jeg har stort sett bare positive erfaringer med helsenorge. Har fått utrolig god hjelp når jeg har trengt det. Sykehuset her jeg bor er helt supert, bl.a.!

Skrevet

Men har du ikke hørt veldig mange positive også? Eller prater man ikke om dem?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Mulig man ikke prater om dem, men de skrekkelige jeg har hørt om burde absolutt vært unngått.

Som sagt har jeg ikke selv hatt behov for så mye hjelp, men de få gangene vi har vært på legevakt feks, har vi fått grei hjelp. Men det er jo timesvis med venting, stressa personale, og gamle, utslitte lokaler.

Valgte å gå til privat klinikk under svangerskapene, jeg kan ikke noe for det, jeg føler det bare mye tryggere. Og det er jo ikke bra. :-(

Skrevet

Fortsettelse på historien:

I dag hadde ho vært på ul, og der hadde legen funnet mange, mange, mange steiner, og sagt at ho måtte få de fjerna... Men sjukehuset ho ligge på vil ikkje operere ho før om 6-8 uker...!!! :-O

Bror min som ho bor og har to barn sammen med, jobbe offshore, og har ikkje muligheten til å være hjemme så lenge... Med mindre han får en sjukemelding da(men det er jo ikke han som er sjuk). Barna de har er 6,5 år og 7mnd, så det sier jo seg selv at ho trenger hjelp med en baby...

Syns så synd på ho...

Har til og med måtte avlyse dåpen pga dette...

Skrevet

Vente flere uker?!

Jeg har vært sykemeldt siden 2.juli 2007 og venter fortsatt på å få komme på revmatisk sykehus å få diagnose og oppfølging. Heter at jeg skal inn innen 2.mai men vi får se. 2. mai har jeg vært sykemeldt i 10 måneder og som sagt så vet jeg fortsatt ikke hva som feiler meg. Kan bli ganske oppgitt ja;:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...