mto2 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Eg tenker at toastmaster skal ønske velkommen. Synest det er mest naturleg.
Mamman til Mari Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Tja, ikke helt sikker jeg. Tradisjonen sier vel at vertskapet skal ønske velkommen, og det er jo oss - i vårt tilfelle. Men lurer på om vi gir den oppgaven til toastmasteren. (Nå sa forresten akkurat mannen min at han vil gjøre det, og det er jo greit :-) Selv har jeg nok med talen min ;-)Mannen min var toastmaster i et bryllup i august, og da var den han som gjorde det. I forrige bryllup vi var i, var det brudens foreldre som gjorde det sammen. De var også vertskapet. (Inviterte og sånn....)
Eline på vei med nummer to Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Vertskapet skal vel gjøre dette i følge skikk og bruk, så det er en mulighet til at det blir meg som sier noen ord... Vi får sloss litt om det her hjemme på kammerset før vi avgjør dette
Vannmann35 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2008 Dytter denne - vil gjerne ha flere svar :-)
kokelimonke Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Her blir det mannen som ønsker velkommen og gir ordet til toastmaster
Tøydukka Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Skikk og bruk sier at vertskapet skal ønske velkommen, og gi ordet videre til toastmaster. Det vil fra gammelt av bety at brudens far holder velkomsttalen. Hvordan det blir hos oss må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet, for både brudeparet og fire foreldre foreldre kan sikkert kategoriseres som vertsskap, og jeg er ikke særlig glad i for mye skikk og bruk... Hadde jeg hatt den minste anelse om en som ville egne seg som toastmaster hadde kanskje den personen være den heldige vinner, men som dere kanskje forstår så har jeg ikke det. Og i tillegg skal det sies at vi har både nordmenn som ikke kan engelsk og amerikanere som ikke kan norsk tilstede, og velkomsttalen er jo ganske viktig og burde dermed også vært på to språk. Helst samtidig... Tiden vil vise, men jeg legger til at i dag er mer eller mindre alt tillatt, så det er nok bare å velge den man er mest komfortabel med og la det stå til!
brooklyn Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Min far ønsket velkommen, og FOR et sammentreff, han var toastmaster også! (han var ikke "vertskap" om det går på det økonomiske, men det var som sagt han som begynte festen!
Ann-ch. Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Hos oss var det min far som ønsket velkommen,så ga han ordet videre til toastmasteren.
sæsti & sebbe Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Hos oss skal toastmaster ønske velkommen;)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Det blir jeg og min mann som ønsker alle velkommen, så må vel vi gi ordet til toatmasteren. Det er vi to som inviterer, så for oss er det som er naturlig...
maya123 Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Hos oss blir det toastmaster som ønsker velkommen.
Vannmann35 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2008 Litt deilig å se at folk her løser ting på ulike måter. Tror vi velger å la toastmasteren ta seg av velkomstordene, tror faren min gruer seg nok til å holde brudens tale... Han er ikke den som er vant med å ta ordet i store forsamlinger... Til deg som skal ha internasjonale gjester. I et bryllup hvor jeg var, hvor det var spansktalende, finske og norske gjester, så var det hele tiden en person som oversatte talene til hovedtaleren. Det funket greit, men ble kanskje litt langtekkelig... Viktig å prøve å begrense talene, da de i prinsippet vil bli dobbelt så lange når man skal oversette...
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Oi... dette har jeg ikke tenkt på.... oi... hmmm... av gammelt så er det brudens far. Her er det vi som betaler mest, budgommens foreldre spytter i en god slump, og mine litt mindre... Kanskje litt unaturlig at min far ønsker velkommen da... hmmm.... dette må jeg tenke på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå