Ina30 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Sikkert dumt spørsmål, men...Vi skal ta med gutten vår på 11 mnd til svømmehallen for første gang og jeg bare lurer på hvordan dere gjør det med dusjing, spesielt etterpå. Hvor gjør men av barnet når man skal dusje seg selv, vaske håret o.l?
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hehe, det er ikke et dumt spørsmål i det hele tatt, for det er en utfordning det der.... Vi har gått på babysvømming med snuppa siden hun var 10 uker og til å begynne med var det såre enkelt. Bare la henne på håndkle på gulvet eller på stellebord de har der (med kanter) og så lå hun der mens jeg dusjet. Nå er det verre for hun ruller og åler seg rundt så jeg tør ikke gå fra henne på det stellebordet. Det er en lekegrind der, så nå blir det mest å putte henne oppi der eller på gulvet. Og etter svømmingen så blir det stort sett bare vask av snuppa, mamma får heller ta en dusj når vi kommer hjem. Jeg anbefaler at du tar med 1-2 leker som tåler vann og setter gutten din på gulvet like ved deg mens du dusjer. Så er det bare å være så rask man kan å få spylt av seg og ta ham på armen og dusje ham også litt. Et annet alternativ er å ha med bilsetet hans inn i garderoben (hvis han har et relativt lett sete dere kan ta ut og bære?) og la ham sitte i det mens du dusjer. Hvis det er flere med småbarn så kan man hjelpe hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå