Gå til innhold

Noen som har erfaringer med dong quai??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å prøve ut dette, det sies jo at den skal få orde på syklusen... Noen som har erfaringer??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager er det??!?!

Skrevet

Ikke dong quai nei. Men kyskhetstre( vitex agnus castus) ser ut til å ha hjelpt meg, sammen med pyridoksin. Kyskhetstre går vel for å være mer hormonbalanserende enn Dong quai, brukes for intfertilitet i feks Tyskland, Usa, og dels Danmark: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Kyskhetstre må bestilles fra feks danmark, men det er ikke noe problem. http://www.helsekosten.dk/catalog/product_info.php?products_id=16340&osCsid=9c15fbbc625b6c4900332d1b231db5c0

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei.

Jeg ble nysjerrig på det du skrev. Kan du si litt om når du tar dem (hele syklus, før/etter eggeløsning eller...) og hvor store doser tar du?

På hvilken måte mener du at disse har hjulpet deg på?

Skrevet

For å si litt om mitt problem først. Har hatt mistanke om hormonforstyrrelse siden sist sommer. Begynte med 1 ang syklus, hadde mest trolig ikke eggløsning den mnd. Så et par sykluser med normal lengde, men med spotting ca 3 dager før mens, og bla veldig ømme bryst. Dette var noe jeg aldri hadde hatt før. Mistenker dette skyldes progesteronmangel

I september blir jeg gravid, men mister etter nen få dager. Etter dette er syklusene blitt kortere og kortere, lutealfasene kortere og kortere, eggløsning senere i syklusen, spotting og ømme bryster hver mnd. ingen menstruasjonssmerter lengre.

I januar begynte jeg på kyskhetstre, tar 1 kapsel daglig, hele syklusen. Kyskhetstre må taes en god stund før man kan se virkning, gjerne over 3 mnd. Men allerede 2 syklus etter jeg begynte var normal. 30 dager, 14 dagers lutealfase, ingen spotting, bortsett fra bittelitt kvelden før mensen startet, ubetydelige ømme bryster. Neste syklus var det litt tilbake igjen, litt kortere syklus, men ingen spotting, litt ømmere bryster. Nå er jeg inne i 3 syklus på Kyskhetstre, eggløsning i morgen, litt sen(dag 16), men det får så være, håper bare lutealfasen blir på 14 dager. Nå bør det vel sies at jeg har tatt pyridoksin i tillegg også.

Så det er min erfaring. Syns jeg leser mye positiv omtale av kyskhetstre, så derfor tror jeg at jeg er på rett vei. Søk litt på nettet så vil du finne mer info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...