Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 tror du må ta med et bind med dette på til lege/jordmr så finner de ut om det er fostervann eller utflod....
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 I mitt forrige svangerskap startet fødselen min med at jeg lakk fostervann. Var veldig usikker selv, så jeg ringte til føden. De ba meg ta på et bind. De ber deg lukte på det...det skal lukte litt søtlig, og det skal være litt rosaskjær...er det misfarget(pga bek fra babyen) er det fordi babyen er stresset. Jeg fikk time for kontroll, og jordmor luktet på bindet og sa at det var fostervann(ja, det var litt ekkelt at hun skulle snuse på bindet, men det er jo jobben deres :-0 Siden fostervannet hadde lekket måtte jeg ta blodprøve så de kunne sjekke infeksjonsfaren. Så tok de ctg(sparketest). Alt var helt fint, så vi ble sendt hjem. De sjekker ikke noe innvendig nedentil pga infeksjonsfaren. Fikk beskjed om å komme tilbake på kontroll fire timer senere, det rakk vi ikke for da vi kom hjem startet riene helt plutselig og kom veldig tett. Rakk en time i dusjen før vi kjørte tilbake til sykehuset, og hadde 4 cm åpning. Fikk fødestude, og etter fire timer var datteren min ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå