Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Krevende er kanskje et litt hardt ord, men jeg føler hun er det.. Hun er mammadalt så det jomer etter, jeg blir sliten av sånt! Når jeg reiser meg, så går hun etter. skal jeg på do, så blir ho sur hvis ho ikke får bli med. Hele tida hører jeg "mamma?mamma?mamma?", selv om ho ikke lurer på noe... ho bare liker og mase, tydeligvis. Jeg prøver alt (føler jeg), tar ho med ut på tur, da blir ho bare så "sliiiiiiiten", finner på ting bare med ho, men det er gøy i 2 min, også går det over. Ho maser og maser og maser, fra ho står opp, til ho legger seg. Vi kjørte til vestlandet i påska, og ho prata i ett i 6 timer!! Jeg blir tullete! Prøver og føre en samtale med ho om det ho syns er spennende, men sporer av med en gang til noe helt uvesentlig, som "mamma, atte jeg glemte og gi oldemor nuss"....?? Ho leker ikke alene, og er AVHENGIG av meg! Jeg er FOR at barna kan kjede seg, og finne på noe selv, men pappaen (som ikke er min samboer), er ikke enig i det, så hos han skjer det ting HELE tiden.. og det er vanskelig og følge opp! Der får hun heller ikke tilsnakk, kun avledninger.. Når blir navlestrengen kuttet?????
Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Høres ut som en helt vanlig 3 åring. Fatt mot!! -og, selv om faren underholder henne hele tiden så trenger vel ikke du å gjøre det? Her i huset så har jeg en samboer som leker og underholder vesla hele tiden, jeg gjør det ikke. Hun forstår godt forskjellen på oss to! Hvis jeg skal legge = 1 sang og "nattinatt", hvis far legger = minst 8 sanger og ett eventyr før hun roer seg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Hah.... jeg holder meg fast!!! Neida, jeg vet jeg ikke trenger det, men får hele tida denne "jeg kjeeder meg, når skal jeg til pappa??".. selv om jeg underholder etter beste evne her...
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Trøst deg med at du ikke er alene =D
Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Sikkert ikke morsomnt, jeg opplever det samme daglig -men du må bare vite at det du gjør er bra nok. Det er ikke noe poeng i å skape bortskjemte drittunger (men veldig vanskelig å unngå) Ta frem leker/tegnesaker og sett igang en aktivitet som du ikke deltar i. Kanskje har han/hun for mange leker fremme? Jeg har delt opp lekene i flere ulike kurver, og har bare en kurv fremme om gangen. Da er det lettere å finne en leke å leke med. Men de er noen klengete små monstre! PS jada, har tydd til både DVD og dataspill i perioder.... Hun er 3 1/2
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Det er befriende og se at jeg ikke er alene, faktisk! Føler meg som en ræv mor, for så fort jeg sier noe imot henne, så får jeg bare en "ikke snakk med meg", tilbake.. så var vi like langt... Hun har ikke mange leker fremme nei, (til det er mor for ryddig av seg), men hun slår seg aldri til ro med noe 3 1/2 her og.. og dvd er greit det, i 10 minutter....... bææææ
Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jenta mi har veldig stor glede av en fisher price "pc" med bokstaver. Hun kan faktisk alle bokstavene etter å ha brukt den endel. Det samme gjelder "lek og lær" dataspill, men det har vi bare brukt 3-4 ganger. Har nesten daglig lyst til å filleriste henne, stenge henne inne på et lydtett rom eller noe. Særlig hvis hun er i survehumør og alt svares med "nehei" i skikkelig survetonefall (men jeg rister henne altså aldri, og stenger henne heller ikke inne på noe rom altså! Men det hender vel at jeg hever stemmen...)
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 HAHA! SOm og høre min... "NEHEI", med det verste blikket ever... jaja, de er vel bare sånn da.. jeg har lyst og slenge ho på utsida terassen jeg... skjønner at du følte du måtte si at du IKKE rista ho, men jeg tok den altså Hever stemmen gjør jeg og, mister fatninga gjør jeg og.. men vi er nå bare mennesker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå