Gå til innhold

Tror dere mest på mens-termin eller UL-termin?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har stemt best på dere..?

Har UL-termin 26.mars, altså om bare 2 dager.. men hadde opprinnelig menstermin 1.april da. Ble satt frem 6 dager på UL..har forresten vært på ca 5 UL som alle har sagt at fosteret tilsvarer termin 26.mars..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stolte på UL termin.Men han kom på mens termin.

Den var bare 5 dager før ul termin da.

Skrevet

jeg stoler nok mest på ul termin,men det var mens termin som var nærmest..=)

Skrevet

ul skal jo være det eksakte!

mensterminen sier jo egentlig lite om unnfangelse/eggløsning, blir det sagt!

hos meg var diffen bare en dag!

Skrevet

Mens termin, men det er fordi jeg VET når jeg hadde eggløsning og til og med når egget festet seg (hadde festeblødning med alle), men UL-terminene mine har uansett vært ganske nær min egen termin da, med første ble det samme dag, andre 5 dager før og tredje 2 dager etter.

Skrevet

Menstermin stemte best på meg.

Hadde ul temin 7, menstermin 12, hun kom 14.

Skrevet

hadde ganske stort avvik på UL termin, så hos meg stemte mens termin alle 3 gangene! UL bomma med 1 uke på første, 3 uker på nr 2, og 1 uke på sistemann

Skrevet

Eg tror at mens-terminen var mest riktig... Eg fødte 4+1 før UL-termin og 12 dager før mens termin.. Når eg ser på hvor stor eg selv var da eg ble født, så tror eg at mens termin er mest riktig på meg...

Skrevet

UL-terminen. Den sier mest om hvor lenge man har igjen av svangerskapet når man er på ultralyd. Lengden på svangerskap kan variere noe fra person til person, lengden på syklusen kan variere, det varierer hvor mange dager det tar før eggen fester seg osv osv osv, så mensterminen er mer usikker.

Uansett så må man huske på at terminen ikke er kun den datoen an får oppgitt, en baby blir pr def født til terminen hvis den blir født innen 2uker før eller etter termindatoen man får oppgitt på ultralyd. Så når du har blitt flyttet 6dager på ultralyd, så har du fortsatt født til ultralydterminen hvis du føder på menstermindatoen. Ikke veldig bra forklart, men håper du skjønner hva jeg mener...

Skrevet

mens gikk 14 dager over, UL 1 uke over og 3D UL stemte på dagen!

Skrevet

Mens-termin. Fått 3 barn, og hos alle har mens-termin stemt, mens UL-termin ikke har gjort det. Så selv om noen påpeker at UL skal liksom stemme mest og ramser opp masse usikkerhetsmomenter med mens-termin, så bør man jo huske på at det ikke er annet enn gjennomsnitt og statistikk UL-termin bygger på heller, da. De mål man tar og sammenligner med, er tross alt ikke noe annet enn gjennomsnittsmål + /- . Så akkurat ditt barn trenger jo ikke nødvendigvis være den som faller innunder denne malen, men være den minste eller største innenfor dette gjennomsnittet...

Dessuten har jeg aldri skjønt hvordan UL-termin skal kunne flytte termin så usannsynlig mye som den har gjort i enkelte tilfeller hos meg - særlig når jeg har visst eksakt hvilken dag og når på døgnet befruktning har skjedd (sier noe om hvor hyppig vi har sex....)

Skrevet

nei si det...

jeg hadde menstermin og UL-termin på samme dato med begge to jeg...

eldste kom 10 dager over og yngste kom på datoen..

Skrevet

Jeg hadde mens termin 9 desember og UL termin 20.. Fikk lille gutt 23 desember.. så stoler på ul.. Det er jo den som egentlig er den eksakte terminen..

Skrevet

Jeg stolte på min egen termin begge gangene. (Verken mens eller UL.) Det viste seg å stemme ganske bra. Men mens-termin var nok nærmest. UL var 14 dager feil på den ene, og 8 dager feil på den andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...