PAVEEL Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 liker kjærlighets bøker, humor bøker, bøker ala anne karin elstad... ikke sånne skumle ting altså;-)
Kaosmamma' n Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jordmoren, Storgårdsfolk eller en av de andre norske pocketbokseriene.
Krusemynthe Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Marianne Fredriksons bøker... de er mange, men jeg nevner spesielt "Simon og eiketrærne", "Anna Hanna og JOhanna", og "Hver sin verden" Ellers er Sue MOnk Kidd sine bøker; "Bienes hemmelige liv" og "Havfruestolen" lettleste og fine. Litt tyngre er Erik Fossnes Hansens "Løvekvinnen", men historien er facinerende. Drageløperen og Tusen strålende soler er veldig poppis om dagen - og bøker "alle" snakker om... Hvis du er alene (og kan grine så mye du vil) er "Idas dans" en av de bøkene som har gjort mest med meg. Trist og vakkert på samme tid.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Har du lest bøker av Anne B. Ragde? Likte spesielt godt de 3 bøkene 'berlinerpopplene', 'eremittkrepsen' og 'ligger i grønne enger'. Knallbra bøker!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Og som Krusemynthe sier; Idas dans er en helt fantastisk rørende bok. Leste den ut på 2 dager, helt umulig å legge fra seg!
*H* Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 shopaholic serien! siste boka her er shopaholic and baby:) jeg leste hele serien på en uke... det er morsomt og lettlest, og har en søt historie. syns de første bøkene var best. sophia kinsella som er forfatter. ellers engel av nylon av helene uri.
*nøtteliten* Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 jeg slenger meg på de andre her og roper høyt ut IDAS DANS som er en vanvittig god bok! har lest den sikkert 20 ganger, leser den 4-5 ganger i året og griner mer og mer for hver gang.. når jeg leste den var det som om jeg var ved ida, en slagt skygge!!! blir så godt kjent med denne sterke jenta som tilslutt må gi seg... veien til karlsvogna er og veldig bra!!!
Bette-liten+<3<3 Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Noen forslag: "Bienes hemmelige liv" Sue Monk Kidd "Vindens skygge" Carlos Ruis Zafòn "Den lukkede bok" Jette A. Kaarsbøl Jeg likte også Ragde-bøkene, og for oss hormonelle gravide er kanskje "En kald dag i helvete" noe? Den er ganske rå. Leste den før jeg ble gravid jeg da...
*En rosa og en blå* Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Enig med deg, Bette-77 - "Vindens skygge" er utrolig bra. Jeg vil også anbefale "11 minutter" av Paulo Coelho, absolutt min favorittbok. Han har også skrive mange andre bøker som er å anbefale, blant annet "Veronika vil dø" og "Djevelen og Frøken Prym". Han er nok mest kjent for "Alkymisten" men jeg likte de andre bøkene bedre. Ellers følger jeg opp hun som anbefalte Shopoholic-serien av Sohpie Kinsella - absolutt morrolesning! Og om man liker slike lettleste humor-bøker så kan jeg også anbefale "Bill.mrk. hushjelp" (tror jeg den heitte). Og liker man serier, så er "Livets døtre"-serien veldig bra! (35 bøker) Husker ikke hva forfatteren heter. God bok! ;-)
Bare meg... Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Marian Keyes sine bøker synes jeg er lettleste og bra! (c: Liker du en av dem, så liker du resten også!
Piamin Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Uff, "Idas Dans" synes ikke er verdt å lese... Derimot: Miraklene i Santo Fico (mulig det skrives noe annerledes) Og seriene: "Folket fra Selje" og "Ulveøyne" er etter mitt syn MEGET BRA Men de BESTE: "Jordens Barn" av Jean Auel. 5 bøker jeg aldri kommer til å glemme...
Håperpåønskebaby Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Vil anbefale "Moder jord, Fader himmel" dersom du liker historiske bøker.. En fantastisk bok! Tror det er enklest å få tak i den på bibliotek...
Jelly Belly Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Anbefaler "På Flukt" av Liza Marklund. En av de absolutt sterkeste bøkene jeg noen gang har lest. Faller den i smak finnes det også en oppfølger, "Aldri mer Fri". Dette er en sann historie om en kvinne som havner i klørne på en libanesisk psykopat. Får tårer i øynene av å tenke på den.. Kan også anbefale: Kjære Gemma -En ung mors kamp mot sin lille datters kreftsykdom. Da gråter englene -Historien om en vokser opp i Jehova Vitner og så bryter ut.. Når engler ikke finnes - En families kamp mot klokken (Og HIV) Prisen på et barn -Jeg er litt usikker på om denne handlet om ettbarnspolitikken i kina eller barneprostitusjon i thailand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå