Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 ....må være den mest ulogiske dagen i hele år ;-) Hva med i morgen eller i det minste på fredag?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hadde bare våre barnehager byttet på dagene, hadde jeg blitt glad. Men nei, de har fredag hver gang. Hvorfor er det ulogisk? De skal jo ikke ha fri, de skal jo jobbe.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Men VI må jo ha fri! En forelder må jo være hjemme og da er det jo greiere å legge det til helga, mandag eller fredag. Eller nå etter påska har de planleggingsdag i morgen, tirsdag.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2008 Altså førstkommende torsdag..... 2 dager etter ferien... Vanligvis på mandager, så jeg forstår ikke logikken, nei
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Planleggingsdagen for tulla mi er 2 mai, så passer bra denne gangen, for er fars helg så han har tatt ein fridag da.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Men prøv å se det fra barnehagens ståsted......... de må ta hensyn til Foreldre og barn, at det ikke er like dager bhg har planleggingsdag, pga at alle de som har reduserte plasser også "må" ta seg fri. om du hadde redusert plass og gikk man-ons-fredag, hadde du syntes at det var urettferdig at det alltid var dine fredager som det var planleggingsdag. der jeg jobber er er det 5 planleggingsdager i året, og da vi man.tirs-ons-tors og fredag. bytter på. og kanskje var det torsdagen denne gangen da....... barnehagen må oxo ta hensyn til de som jobber reduserte stillinger, det blir oxo ikke veldig godt mottat at det er på samme ukedag, da mange kanskje ikke jobber på fredager/mandager og de da må "ofre" en fridag eller velge å ikke komme på planleggingsdagene...... det er 5 dager kanskje ALLE av personalet har annledning til å komme sammen å møtes, snakke sammen, ha kurs osv osv. Så det er mye som skal klaffe og ta hensyn til når det planen for planleggings dagene skal legges. kanskje barnehage personalet har fått inn en ekstern foreleser for å ha kurs, og h*a kunne bare den torsdagen...... Planleggingsdager kommer DERE foreldre og BARNA deres til gode. men vi ha jo oxo foreldre som synes at vi personalet skal ha planleggingsdagene i romjula og påsken, for da er det jo fri allikevel............ ja da gjør det med en gang........for vi som jobber i barnehagen har IKKE eget liv og familie...... skal ikke være lett å gjøre alle tillags:-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 Jajajajaja, jeg skjønner det. Men to dager etter påskeferien??????????
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Er litt enig med deg. Jobber selv i bhg og vi skal ha planleggingsdag på fredag, dette for da er det kurs for personalet. Det er ikke alltid barnehagen som bestemmer dagene, men de som planlegger kurser.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 ja ja ja ja ja men så her ikke jeg noe kjennskap til den barnehagen det gjelder, og kan ikke si noe om det tilfellet, men prøver å gi flere syn på saken, og kanskje en grunn for at de har valgt den dagen........
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 men denne dagen har dere vel vist om siden 15 august, så hvorfor har du ikke tatt dette opp med styrer eller personal før???? eller ta det opp nå:-)
Sylteflesk Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Enig i at det var en teit dag. Vår barnehage har planleggingsdag i morgen.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er lærer. Og hvis vi ikke klarer å skaffe andre løsninger, er det de samme elevene som får svi hver gang jeg må være hjemme. For studenter, er det de samme fagene som får svi hver gang det er planleggingsdag. Men sånn bortsettfra det, er jeg jo enig i at de burde lagt denne planleggingsdagen i morgen i stedet, sånn at de som uansett skal ta en fridag heller kunne ha forlenget påskeferien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå