kaos83 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hei min samboer sin jente har begynt å tisse seg ut for 6 mnd siden etter å ha vært tørr i 3 mnd.. Hun tisser seg ut hver dag og ca 2-4 ganger om dagen. Vi har prøvd belønning , klistremerker osv og straff i form av at hun ukke får bruke kjole og må bruke bleie... Nå begynner vi å bli ganske fortvilet... Er dette normalt? NOen som har noen tips? Vi har prøvd å prate med henne om hvorfor og sånn men hun vil ikke snakke om det og sier ting som at det blir varmnt og godt osv... Hun er veldig ukritisk etter hun har tisset seg ut, for hun gir ikke beskjed og det resulterer i av hun går rundt tissevåt før noen merker det spesilet når vi er ute og har på kjeledress... Skulle tro hun syns det var ekkelt.. Er det noen som har råd å komme med taes dette opp med takk:) Håper noen kan hjelpe:)
KristianL Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hvorfor truer dere med bleier uten å gjennomføre det? Dere bør jo ha bleie på henne slik hun tisser seg ut, og å true med noe uten å gjennføre det betyr jo i hvert fall at hun ikke skjerper seg. Hvorfor skal hun det liksom? Tissingen får jo ingen konsekvenser for henne når dere ikke tar på henne bleie.
frøken blå Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 IKKE true henne (tomme trusler) IKKE gjør det lettvindt for henne ved å ta på bleie (da lærer hun IKKE å kontrollere blæra selv) Ta henne til kiropraktor!! DET er løsningen. Vi er oppi det samme nå. Gutten vår på 4 1/2 som tisser ofte på natten. Tok han til kiropraktor og han fant ut at en nerve (som styrer tissingen) muligens kan ligge i klem. Så etter et par behandlinger har han myknet godt opp, og ære være!! Ingen tissing i sengen nå hele påsken!! =) Lykke til, det er slitsomt - jeg vet det! =/
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Det kommer litt an på hvorfor dette skjer. Om hun ikke klarer å kontrollere dette eller om hun bare ikke gidder å gå på do. Datteren til en venninne var tørr i 4-5 mnd og begynt eå tisse på seg igjen, hun prøvde også alt, snakke med, klistremerker osv, men hentet til slutt frem bleien, det ville ikke jentungen ha på seg. Til slutt tok venninnen min vekk alle lekene jenta hadde og sa hun skulle få en tilbake for hver gang hun tisset på do. Om dette er så veldig bra metode eller ei vet jeg ikke, men det funket faktisk. I deres tilfelle var det nok mest latskap hos jenta, hun er veldig bedagelig av seg.
kaos83 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 Hei vi bruker bleie på henne, men hun får ny sjanse hver dag slik at hun kan få oppleve at det får konsekvenser, med en gang hun tisser er det på med bleien, men vi ber jo henne gå på do og ikk bruke bleien som do, det var det jeg mente... Så da har jeg formulert meg litt feil hvis det ble oppfattet sån...
Honningmelon Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Vår gutt kom også i en slik periode noen måneder etter at han sluttet med bleie. Tror rett og slett at det ikke var så spennende å gå på do lenger, så han var rett og slett lat, og ga litt blaffen. Den perioden varte en god stund altså, men nå ser det ut til at denne perioden er over, fpr nå er han flinkere enn noen sinne, og det er kjeeeeempe lenge siden han har hatt uhell. Så prøv og lage minst mulig oppstyr rundt det når hun tisser på seg. Bare be henne kle av seg og finn nye klær. Overse det. Det går over til slutt.
kaos83 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 takk for tips med kiropraktor... Men ser ike noe annen løsning enn å ta på bleie da hun tisser seg ut så mange ganger at hun blir sår og sånn, hvis hun leker i barnehgen og har på kjeledress. men kiropraktor skal prøves:)
kaos83 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2008 Hei:) hvor lenge holdt han på med det da? hun har holdt på i 6 mnd og i perioder har hun tisset seg ut hver eneste gang hun har måttet tisse... SÅ bra det ordnet seg for dere:) HVa gjorde dere? bare overså det?
Honningmelon Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 6 mnd var jo lenge da. Gutten vår holdt vel på i 3 mnd ca. Det gikk litt opp og ned disse mnd, men etter ca. 3 mnd ble det virkelig bra, og siden da har det vært bra. Men, 6 mnd... hmmm.... Vi prøvde virkelig mye. Ble jo rimelig frustrert etter hvert. Prøvde belønning, tok på bleie (ingen straff, men måtte det når han var ute i bhg for å unngå å bli kald og våt), ble til tider irritert (ikke bra, men blir jo lei...), roste han opp i skyene når han gikk på do+++ Til slutt bare overså vi det totalt. Ba han kle av seg og vaske seg selv. Fant fram rene klær, og nevnte det ikke noe mer. Og til slutt var det bare over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå