kei80 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Mange sier de har benyttet seg av akupuntur,men har noen erfaringer med hva legen skriver ut?syklusene mine er helt på tur etter MA..
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Pergotime kanskje? Brukes stort sett ved manglende eggløsning da. Men mange skriver det vel ut i mangel på noe annet når de ikke finner noen grunn til at man ikke blir gravid
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg skulle i sin tid ta to kurer med Primolut-N med 4 ukers mellomrom, for å få mensen på rett kurs...
LINDA*** Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Gjør som meg! (og mange andre her inne). PYRIDKOSIN. Et b-vitamin som du får kjøpt på apoteket. Ta en om dagen. Det er HELT utrolig hvordan de påvirker syklusen
kei80 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 Takk!! Da blir det det imorgen!Skal man forsatt ta folat i tilegg?vet ikke åssen det er med b vitaminer?
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Folat må du ta i tillegg ja, det er ikke det samme som pyridoksin
kei80 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 klar over det,men det er ikke skadelig på noen måter med det inntaket med b vitaminer?det er vel b vitaminer i kost man får i seg også?Bare vet så lite on det så måtte høre
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Skal veldig mye til å få for mye b-vitaminer. Dessuten trenger du litt av alle, så om du tar mye av ett trenger du fortsatt andre. B-vitaminer er også vannløselige, så det du evt får for mye skilles ut via bla urin. Anbefalt dagsdose pyridoksin er ca 2 mg, jeg har tatt 120 mg i 2 mnd, ingen problem med det. Det er doser over 500 mg man en sjelden gang kan oppleve bivirkninger med.
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Gunn71 Hjalp det å ta denne kuren? fikk du normal mens, og klarte du å bli gravid?? jeg har helt uregelmessige sykluser. Jeg går mange måneder før jeg får mensen og aner ikke når jeg har el. Legen fortalte meg om en slik kur. Jeg har legetime den 17 april, og hvis jeg ikke har fått mensen innen da, skal jeg begynne på denne kuren.
kei80 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2008 Ok:) Tusen takk Babyønske!! Vet du når jeg skal begynne med de?1 dag mens?
LINDA*** Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Man kan begynne når som helst Er bare noen vitamin-greier som er helt ufarlig. ' Det er akkurat som f.eks folat. Kan jo begynne på det når som helst:) Må bare nevne at jeg hadde sykluser på over 40 dager, og etter Pyr. så stabiliserte det seg til 28 dager. Helt ufatterlig! Hadde sykluser på 35 dager fra desember i fjor til februar nå. Begynte på Pyr. den siste pp nå (hater å gå så lenge mellom hver EL, hvis du skjønner hva jeg mener;) og tenkte at siden jeg har anbefalt dette til alle her inne så får jeg gjøre det selv da! Har nå sykluser på 28 dg igjen. Merkelig:)
Giinaღ Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Heisann. Er det rett etter din MA eller har du hatt en eller flere mens? Jeg har hatt problemer med å få tilbake mens, men etter 3 mnd og EN time akupunktur fikk jeg tr Føler med deg, er utrolig frustrerende å ikke ha normal syklus... Lykke til!!!!
kei80 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2008 Hei Hadde MA 10 september.Så har bare hatt sykluser på tur etter det.Fikk ikke mens før desember mnd.Men småblødde frem til da.. Godt å høre at det løser seg for deg :)Hvilken pp er du i?
Giinaღ Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Åh så godt å høre om noen som har vært i samme situasjon som meg... synes alle får mens igjen etter 3-4 uker (selvfølgelig ikke bra for deg da men...) Er i 1. pp og hvis alt er tilbake i normalen så forventes EL i løpet av denne uken. Men det er vel heller utvilsomt hvis det går som med deg, at flere sykluser er på tur etter utskrapingen. Har du hatt altfor lange sykluser eller kortere enn normalt???
kei80 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2008 Er no dritt rett og slett ja!Men trenger ikke bekymre deg alt for mye!Det ordner seg nok selv om å ta tiden til hjelp virker håpløst til tider.. Ja har lange sykluser,den siste var opp i 44 dager ca Februar hadde jeg ingen mens..men kom igjen den 2 mars og varte til 6,men finner fortsatt ikke EL..Så spent på når neste mens kommer nå. Er vel i ca 5 pp nå etter MA.Håper og krysser på at du har EL som forventet.Greit å bruke el tester men må si det blir ekstra demper på ting når jeg får negativ dag på dag.Mener ikke være så negativ nå Ting går litt i rykk og napp og akkurat nå er jeg litt små deppa. Håper det klaffer i denne runden får deg Holde meg oppdatert! klem
Giinaღ Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Ja jeg er helt enig. Det er vanskelig og man blir utålmodig. Har du vært hos legen og konfrontert de med problemet ditt? Vil vel tro at de kan gi deg pergo for å få igang EL? Synes det er håpløst da man bruker forferdelig mye penger på både el-tester og gravid-tester også.... Huff, ja, vi får håpe det går seg til veldig snart. Håper virkelig det klaffer snart for oss begge og at før vi aner ordet av det sitter med to positive tester på Holder deg selvsagt oppdatert. Send meg gjerne en PM også Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå