Gå til innhold

Våkner på ryggen om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser flere steder at man ikke skal sove på ryggen så jeg legge rmeg på siden. Men når jeg våkner så ligger jeg ofte på ryggen - er redd for at det ikke er så bra..??

uke 34..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har ikkje noe å si. grunnen til det er jo at du legge press på blodårene i ryggen så d blir vanskelig for deg å puste. men da våkner du nok om d sku være et problem..

Skrevet

Leste et sted at det er bare ca 10% av gravide som har dette problemet. Jeg har det ikke denne gangen, er i min 39. uke og kan godt ligge på ryggen.

Skrevet

Du kan trygt ligge på ryggen så lenge det ikke er ubehagelig for deg. Og hvis det hadde vært det så hadde du rullet over på siden av deg selv i søvne. Kos deg med å ligge på ryggen, det gjør jeg. Håper virkelig jeg får det til resten av svangerskapet også, elsker å ligge på ryggen. Eneste som jeg savner nå er å kunne ligge på magen, og å få sove natta gjennom uten å måtte opp for å tisse...

Men sove natta gjennom er det vel lenge til jeg får gjøre igjen selv om det blir vel andre grunner til avbrutt søvn når junior kommer :)

Skrevet

Jeg våkner av at jeg ligger på ryggen...og får nesten ikke puste...med kynnere og hele pakka!!!! ganske irriterende at jeg gjør det for søvnen min blir stadig brutt av at jeg våkner sånn...merkelig at hodet mitt ikke klarer å innstille seg på at jeg skal sove på siden....*arg* men i natt skal jeg prøve noe nytt...skal bygge opp under hodet med en ekstra dyne.og legge meg på rygg oppover..så skal jeg se hvor lenge jeg sover denne natten!!! føler meg så veldig sliten om dagen for at jeg aldri sover godt....er til vanlig mage eller rygg sover med GODT sovehjerte....om jeg skal holde på sånn her til termin og kansje 14 dager over den ¨å har jeg jaggu 4- 6 flotte uker forran meg:(

Noen som har gode råd til meg å?????

Skrevet

Ha en ekstra pute bak deg når du sover. Hvis du tipper over på ryggen så ligger du ihvertfall ikke helt flatt :-) da blir ikke blodårene klemt.

Jeg våknet også av at jeg lå på ryggen, men nå har magen blitt så svær og tung at det ikke er fysisk mulig lenger :-D Føler jeg har en trimball på magen...

Skrevet

Våkner også på ryggen,har ikke noe problem med det...14 dager igejn til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...