Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Leste i et innleg under her at man ikke har krav på overgangsstønad de første månedene etter fødsel om man fikk engangsstødnad. Stemmer dette? Overgangsstødnaden er jo på kr 33 000 og noe, og var vel over 34 000 man måtte tjene for å miste retten på overgangstønad...? Hvor mange måneder må jeg eventuelt vente med å få overgangstønad? Engangsstønaden må jeg jo bruke på ting og klær til babyen, så har ikke råd til å miste de 10 300 kr overgangsstønaden gir meg... Da får jeg jo ikke betalt husleia!
piamamma Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Slapp helt av du Du er blitt feilinformert!! Jeg var på trygdekontoret her for en uke eller to siden for å høre når man må søke osv... Engangstønaden får du 2 mnd før termin... Så får du overganstøanden utbetalt fra og med mnd etter du fikk engangstønaden!! Jeg fikk beskjed om å søke i juni og jeg har termin i september.. Overgangstønaden kunne jeg lever i juli.. Det er som oftest litt kø i søknader på Nav, så søk med en gang hvis du ikke har lenge igjen til termin!
trollmor85 Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 du har krav på begge deler hvis du ikke har rett på fødselspenger og blir aleneforelder. Men ta å snakk med NAV, men du skal ha rett på begge deler. så det kommer helt sikkert til å ordne seg.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Tusen takk for svar jenter. Trodde jo at jeg hadde krav på begge deler, men man blir jo usikker... Jepp, blir alenemor og har ingen inntekt, så er derfor det er viktig for meg å få overgangstnad for å klare meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå