Gå til innhold

Alltid henting og levering for sent -frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd i forhold til en barnefar som aldri (og da mener jeg _hver eneste gang_ han har hatt samvær i 5 år) er i stand til å hente eller levere ungen til avtalt tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du henter å leverer istedenfor?

Skrevet

Han har bil og det har ikke jeg, derfor litt vanskelig for meg når jeg må ta 2 ulike busser for å feks. dra hjem til ham og hente (spesielt siden han som skrevet ikke er i stand til å holde tidspunkter, så da kan jeg risikere å stå på trappa der og vente i et par timer hvis de ikke er hjemme) Det er ikke snakk om 5-10 minutter, det er snakk om alt fra en halv time til 4-5 timer i forhold til avtalt tid. Jeg kan aldri gjøre en avtale i forbindelse med de dagene det er henting/levering for det er ikke mulig å vite når jeg får barnet mitt hjem.

De dagene det er henting i barnehagen er det jo ikke noe problem for meg, da er det jo barnehagens ansatte det går utover som må jobbe overtid pga ham.

Skrevet

Kan du ikke sørge for at hentingen foregår iforbindelse med barnehagehentingen. His det er slik at han ikke klarer å holde avtaler, tror jeg det kommer mer tydlig frem hvis han kommer for seint i barnehagen. La han heller hente barnet der, så har du halvert antall frustrasjoner:-)

Ellers er jeg ikke så tilhenger av at folk uten lappen slipper plikter. Det er en del av pakka det også, så foreslår at du skaffer deg lappen for det er tydelig at du trenger den. (sorry: men har en venninne som "ikke trenger lappen", men det er jo ikke så rart for jeg må jo kjøre rundt på henne: Sånt irriterer meg max)

Skrevet

Problemet her er ikke om jeg skal ha bil eller ikke, problemet er at far ikke klarer å holde tidsfrister. Det hjelper ikke at jeg har bil hvis han kommer hjem til seg selv 2 timer etter avtalt tid når jeg skal hente ungen der, ikke sant? Kan ikke levere/hente ungen i barnehagen de dagene barnehagen ikke er åpen.

Denne tråden ble startet for å få noen gode råd/høre fra andre som har løst et slikt problem, ikke for å få pes fordi man ikke har bil, herregud.

Det er faktisk ikke alle som har råd til å ta sertifikat og kjøpe seg bil. Når jeg skal hente og levere, enten der er i barnehagen, hos besteforeldre eller andre steder så går jeg eller tar bussen. Det er ingen som "kjører rundt på meg" sånn som du gjør for din venninne. (Det bør du forøvrig ta opp med henne hvis det irriterer deg, og ikke ta det opp her i debatten som handler om noe helt annet.)

Skrevet

Jeg går ut i fra at du har prøvd å ta opp dette med barnefaren?! Prøv å gi ham helt klar beskjed om at sånn går det ikke an å ha det, ikke for barnet heller. Eller prøv å være den som ikke er hjemme når han skal hente barnet, bare så han får prøve den situasjonen selv?

Jeg synes mannen min også kan være litt sløv med å gi beskjeder til eksen dersom vi blir sene med å kjøre sønnen hans hjem, skjer jeg må mase litt på det. Gutten skal egentlig være hjemme ca kl 17 på søndager, men jeg jobber til 16.30 en del søndager, og da rekker vi ikke spise middag og kjøre 20 minutter på den tida. Jeg mener da at mannen min får si i fra til biomor på begynnelsen av helga, men han mener at det ikke er så nøye, "holder vel at hun får beskjed på søndag". Stort sett gjør det jo det, men hva om de faktisk har planer for den ettermiddagen? Nå synes jo vi at hun også kan gi beskjed i tilfeller der gutten MÅ være hjemme til 17 (eller tidligere, hun er elendig på beskjeder i det hele tatt), men jeg mener ikke at det gir oss en grunn til å ikke gi beskjed om at han kommer senere. Jeg føler også noen ganger at mannen min kanskje vil ha gutten hos seg litt lenger når han først er her, og det er greit for meg, men han må jo si i fra til biomor om det. Kanskje er det sånn for eksen din også, at han gjerne vil se barnet lengst mulig, og tenker at du er vel hjemme uansett, så da er det ikke så nøye?

Skrevet

Hei og hå!

Hvor langt unna deg bor han? Bor han så langt unna at han ikke kan levere i barnehagen mandag morgen?

Min beste anbefaling er å bruke barnehagen og deretter skole/SFO til all levering og henting. Det er det som har fungert best for oss ihvertfall.

Barnefar bør forøvrig lære seg å respektere andres tid, jeg ville selv blitt svært irritert over å bli behandlet sånn. Hvordan oppdra en voksen mann? Hmmm.... Vanskelig.

Han respekterer deg åpenbart ikke, og han kommer når det passer seg fordi han vet du er der UANSETT. Jeg ville begynt med straffereaksjoner. Ved neste levering kan du f.eks. si: gutten må være hjemme senest kl.16.30, for vi er invitert på middag. Møter han ikke, så reis... Så blir det han som må pese med å finne deg. Vis ham at også din tid er verdifull.

Er alt håpløst ville jeg snakket med familievernkontoret. Kanskje en samtale med en nøytral tredjepart kan hjelpe.

Men først og fremst ville jeg altså satset på levering og henting i barnehagen.

Skrevet

Takk til junijente og lubine for gode innspill :) Jeg har sagt det til ham i klartekst flere ganger, og han lover selvsagt bot og bedring, men ingenting skjer. "Det er bare sånn jeg er" er liksom unnskyldningen, og jeg er "snill" og tør ikke lage rabalder så ikke det skal gå utover barnet, jaja...

-Men fryd og glede, nå har han fått seg kjæreste :D Håper hun holder ut med ham så de blir samboere, så kanskje det blir bedre da med ei til å holde ham litt i ørene. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...