Gjest Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er 7 fullgåtte uker-begynt på min 8 uke..idag kom det først litt brunt utflod og så kom det friskt blod..ikke mengder enda,men nok til at jeg blir bekymra..men har jo lest at man kan ha småblødninger og sånn???noen som har opplevd samme?
spent86Mod:) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 hei hei:)Jeg hadde oxo blødninger i uke 6-7..ikke mye men litt...litt brunt og litt rødt...var på tidlig UL i uke 7 og så en liten spire og hørte hjertet som slo:)Så lenge det ikke er masse og at det ikke er reint friskt blod så skal du nok bare roe deg helt ned og nyte graviditeten:) klem klem
bomsa Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg blør jeg og, småblødninger siden i går kveld.....samme som deg...er så fryktelig lei meg...tenker jeg kontakter lege etter jobb i morgen. Håper på å få sånn tidlig ul. Har du noen smerter? jeg har murringer.
babyborn08 Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 hei du.. jeg begynte å blø når jeg var 8 uker på vei... hadde jobbet hele dagen og gikk på do rund 14-tiden.. tørket meg etter jeg hadde tisset og da var det ganske lyst blod blandet med urin på papiret... jeg tørket emg to ganger før alt var borte... fikk jo sjokk!1 Heldigvis hadde jeg time hos legen den ettermiddagen. Når jeg kom dit ville han ikke snakke så mye om abort, siden jeg hadde blødd så lite og ikke hatt noen som helst form for smerter.... Jeg fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter hvis jeg fortsatt blødde... jeg blødde ikke noe mer den dagen og natten og ikke på formiddagen heller... men jeg ringte og bestilte privat ul... og fikk time på dagen... der fikk jeg se gullet mitt som banket så fint:) har lest en del om det etterpå, og det er vist mange som blør som ikek mister.... kanskje ikke så mange som nevner det liksom... bare ta det med ro og slapp av, men du skal så absolutt kontakte legen din i morgen... har du hatt noen smerter eller? Lykke til, det går nok bra....
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 takk for svar..uff,det er så ekkelt altså...ja,jeg og ringer lege imorgen...jeg har ingen voldsomme smerter..sånne mensenmurringer,akkurat sånn har jeg det rett før mensen kommer..kommer liksom ikke mengder med blod,men det kommer..vi får bare krysse fingra og håpe på at dette ikke er noe å være redd for..håper også de kan ta meg inn til ultralyd og bare sjekke..
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 takk for langt og utfyllende svar!!veldig greit å høre..har også hørt at man kan ha en såkalt festeblødning rundt uke 7 og 8,men trodde det var festet jeg.. ja,jeg ringer legen imorgen tidlig..håper jeg blir tatt inn og de kan ta en ul så man kan få roa dissa nervene..syntes det er så ekkelt jeg..men det er jo som du sier, mange som har det i løpet av svangerskapet,så detta går nok greit..jeg har ikke hatt noen smerter..bare mensnemurringer..men ikke vondt... takk for det!krysser fingra:)
bomsa Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 krysser fingre og tær for oss....:-D La meg få høre hvordan det går i morgen, skriv inn her...jeg skal gjøre det samme.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 jeg og:) ja,det skal jeg gjøre! ha en fin kveld!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 blør litt jeg også, litt rødt/rosa. litt mensmurringer. Skikkelig ekkelt. Skal innom til jordmor imorgen, hun mener d er hormonene som reagerer sånn.... får tru ho har rett er ca 6 uker på vei...
Gjest elissa2 Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 hei hei:) jeg hadde 3 blødninger før jeg var i uke 12.. den først blødningen var litt brunlig i uke 7. varte et par dager, så forsvant det. fikk ny blødning i uke 9 , denne gangen var det rødt, men varte bare et par dager, før så i uke 11 det kom en større blødning....på ultralyd kunne legen se et hjerte som slo, og alt var helt fint. og blødningene kom slett ikke fra livmoren, så babyen hadde det supert. blødningene kom fra vevet utenfor og var helt ufarlig. kontakt legen din du, og få tatt en ultralyd. håper det går bra med deg:) masse lykke til:)
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg hadde samme problemet da jeg var gravid. Blødde faktisk fra uke 6 til uke 13. Alt fra litt brunt, til MYE friskt blod. Hadde også muringer (som menssmerter), og fikk beskjed på helsestasjonen om at det kunne være SA. Var på tidlig UL og da såg alt flott ut:) Etter uke 13 sluttet jeg helt å blø, og fikk beskjed om at det bare var hormonelle blødninger. Det kan være alt fra litt til ganske mye uten at det er farlig. Så prøv å ikke bekymr dere jenter, men ta kontakt med helsestasjonen slik at dere får en tidlig UL:) Det hjelper deg til å ta det mere rolig slik at dere kan nyte graviditeten;) Lykke til!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Uff, jeg var også en tur på do akkurat nå og oppdaget at jeg blør! Var litt brunlig og jeg har mensvondt nederst i ryggen...Huff, blir så bekymret! Helt sjelven faktisk! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å konsentrere meg på jobb her nå! Forrige svangerskap hadde jeg ikke en eneste dråpe blod.... Kanskje ringe legen og snakke litt?
bomsa Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Da er jeg ferdig her inne på 1.trimester. Jeg skal nå til lege og ul på ullevoll, men jeg har ingen håp. I natt blødde jeg masse og hadde skikkelige kramper. Håper av hele mitt hjerte at det går bra med dere for dette unner jeg ingen. Lykke til. Anna
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Jeg ønsker deg masse lykke til på kontroll idag!!!krysser alt jeg har for deg!!! jeg dro på jobb idag,ringte legen og de sa at det bare var å gå rett hjem og legge seg,hadde ingenting på jobb å gjøre..så nå har jeg lagt meg strak i senga..blør enda...har fått legetimee imorgen,legen min var ikke der idag og da ble det visst vanskelig å få noe idag..
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 hei! takk for fint svar..veldig fint å få høre de positive også!!har ikke mistet motet enda,men syns ikke det er gøy i det hele tatt nei...
nr.4 i oktober Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Hei. Jeg hadde en ganske stor blødning faktisk da jeg var i uke 6. Hadde anstrengt meg mye den dagen og følte meg ganske gåen. var med mellomste datteren min i stallen da jeg kjente at det bare rant noe ut av meg, og ble varm/våt nedentil... Trusa var full av rødt blod, og jeg tenkte bare at dette kan umulig ha gått bra. Dro på legevakten, tenkte det var greit å få dte konstantert. Tok m meg den blodige trusa og legen mente den var ganske stor, og at det antagelig måtte dreie seg om en spontanabort. Jeg hadde sterke menssmerter i tillegg. De tok en innvendig UL og fant ingen hjertelyd og så ikke noe foster der inne, men fant en tom fostersekk.. Tok en HCG og fikk beskjed om å komme tilbake tre dager senere, for de ønsket å se om HCG var steget/sunket. Fikk i samme slengen ny UL da jeg kom tilbake og der inne fant de en fin spire med et bankende hjerte .Så alt gikk fint!! Det vil si at det fremdeles er mye håp for deg. Blødninger er ikke uvanlige, men man blir bekymret.. Det KAN være en forvarsel om truende abort, og et signal om at det kan gå galt dersom du ikke roer ned tempoet, fikk jeg beskjed om.. Jeg ble sykmeldt i 5 dager etterpå, og har siden tatt det mye mer med ro. Tror det kan være lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå