Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Heisann! Hvilke stelleprodukter anbefales. Trodde natusan var helt greitt, men har hørt det er så mye parfyme i det, så tør ikke bruke det! Har dere noen anbefalninger å komme med? Hvilke vaskemiddler bruker dere til babyens klær, handklær, dynetrekk osv? Vasker dere det sammen med deres egne klær? Hehe, er førstegangs så er ikke helt inne på alt enda, som dere sikkert ser:)
Fullrulle86 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 jeg er også førstegangs men jeg har tenkt å kjøpe den nye baby serien til Neutral! den skal være parfymefri og anbefalt av astma og allergiforbundet. Di har shampo, salve, lotion, olje våtservietter og bad for baby. Les mere her: http://www.neutral.no/Dette+vil+Neutral/Neutral-produkter/Baby ellers vasker jeg klærne og håndklærne med det vi selv bruker som er Blenda sensitive. Den er parfymefri og ikke allergifremkallende noe som f.eks. omo kan være.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Det anbefales at du holder deg unna stelleprodukter med parabener, noen parabener kan virke forstyrrende på forplantningsevnen derfor bør man spare små barn fra parabener. Natusan er et av merkende som har fått negativ kritikk for bruk av parabener i babyprodukter. Se på innholdsfortegnelsen på produktene, før du kjøper, så kan du unngå de verste stoffene. Vi har brukt en del SebaMed, som man får kjøpt på apoteket. Har også brukt våtserviettene fra Coop/Obs som har kommet veldig godt ut i tester! De er nøytrale og fine!
It's all about me Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er veldig glad i Cosmica og SebaMed fra apoteket. Til å begynne med hadde jeg holdt meg til å kjøpe olje til vannet, en stellekrem og talkun. Noe mer enn det trenger du ikke til å begynne med.Nyfødte har verken behov for shampo eller sepe, å bade i vann med litt olje holder i massevis. Da kan du spulere etterhvert som du ser hva du har lyst på og hvilke produkter du liker. ellers sitter du garanter med masse du aldri kommer til å bruke. Av vaskeservietter anbafeler jeg Mesoft, også det fra apoteket. Legg en bunke i rent vann, ev. vann med olje i og du får bedre og billigere våtservietter enn noe annet som finnes. En billig boks med lokk er super oppbevaring til dette og det kan da lages for mange dager av gange. Til vasking av klær har jeg bare brukt flytende Omo og tøymykner som jeg alltid har gjort. Vasker alle klærne sammen med mine egne. Noen bruker egne vaskemidler uten parfyme og vasker de alene,men jeg synes dette er litt for hysterisk. Hadde lillegutt reagret hadde det vært noe annet, men det har han aldri gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå