fiskelisken Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hvordan har dere det nå ? Jeg sitter hjemme med bekkenløsning og høyt blodtrykk jeg da. Har lagt på meg 15 kg...de har lagt seg på mage og lår også har jeg fått en irriterende dobbelhake. Han lille i magen sparker og koser seg.Tror han ligger i hodeleie men flytter seg fra side til side Hikkinga har hele tiden vært på venstre siden men idag kjente jeg den midt i langt nede kanskje han begynner å feste seg ? Kjenner at jeg begynner å bli lei, Alt er tung og jeg er trøtt hele tiden. Siden jeg har lagt på meg endel på en allerede lubben kropp så føler jeg meg ikke akkurat så sexy.Så jeg gleder meg til jeg får kroppen min tilbake og en liten gutt i armene
Deidei Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Heisann... Jeg begynner å bli klar for å få ut babyen snart jeg da.. Har hatt bekkenløsning selv, men det har plutselig blitt bedre etter at lillegutt har lagt seg med hodet nedover. Tror ikke han har festet seg ennå. Dette er mitt andre svangerskap som er slitsomt. Første fikk jeg sv.skapsforgiftning og nå går jeg på klexane (blodfortynnende sprøyter) som en forebyggende behandling for blodpropp.. Jammen ikke lett heller. Jeg har vært trøtt i hele svangerskapet til nå, men energien kommer sakte tilbake. Har begynt å få krefter til å vaske babytøy, skru opp stellebord, ordne med senga, shoppe ting til babyen.. (noe jeg ikke har greid før).. Men jeg her enig med deg nå i at det skal bli godt å få ut gutten og ha han i armene.. og kanskje begynne å trimme vekk noen av de 16 kg som jeg har lagt på meg, grøss... Men sånn er det bare... Lykke til i innspurten da..
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Hei hei:) Jeg er i uke 35 nå. Har lagt på meg 10 kg så langt. Er plaget med ekstremt tungpustenhet og er svimmel stort sett hele tiden. Tror jeg må kaste inn håndkle på jobben nå. Jeg har bare lagt på meg rundt magen og litt på hoftene.. føreløpig da:) Føler at jeg snart sprekker, da magen er veldig stram. Strekker helt bak å ryggen. Han lille i magen oppfører seg likt som din. Sparker og koser seg og mye hikking. Ligger med hodet ned, men beveger seg hit og dit. Noen av sparkene er utrolig ubehagelige så jeg skvetter til. Når jeg klarer å komme meg ut på en liten tur får jeg press nedover. Føler at jeg må holde opp magen. Lei ja, det er jeg også. Gleder meg til å få kroppen tilbake og litt overskudd. Nå bare sover jeg, og puster og peser som en 90 åring med kols når jeg beveger meg rundt.. he he.. Tenker mye på han lille i magen. Lurer sånn på hvordan han ser ut og er. Gleder meg helt vanvittig til å treffe han, holde han og lukte han. Baby lukt er den beste lukten som finnes:) Vi får ruge videre litt til:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Hei - er også i ca. uke 35, og i løpet av de siste dagene har jeg fått en helt ekstrem trøtthet over meg - verre enn i første trimester, og verre enn jeg noensinne har kjent i livet. Føler meg som en søvngjenger hele dagen, og øynene holder bare på å falle igjen, rett og slett. Sover 10-11 timer per natt, og må hvile/sove litt på formiddagen og gjerne tidlig på kvelden også. Føler meg ganske redusert, og det gjør meg frustrert og irritabel og sur, ettersom jeg er vant til å være ganske aktiv og har vært i forholdsvis fin form siden ca. uke 19, da kvalmen forsvant. Har ikke bekkenløsning eller spesielt vondt i ryggen, men kjenner at kroppen generelt virkelig begynner å bli lemster og også litt hoven her og der. Har vondt i fingrene, av alle ting!! Og anklene verker litt og jeg klarer ikke å gå fort i det hele tatt. Bare veldig sakte...Men verst er altså hodet...Denne usigelige trøttheten gjør meg helt i ørska. - Og jeg er fortsatt i full jobb....Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å tenke og være effektiv nå når ferien er over. Håper det bedrer seg. Har hørt flere snakke om at det skal komme en slags "energi" mot slutten????? Adrenalin? Endorfiner??? Håper virkelig på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå