Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 har hatt pause i 2 dager nå, og føler ennå ikke at de er gode nok, så jeg lurer på om det tar lang tid å bli bra? hadde sprekker, som åpne sår og var såååå vondt at tårene spruta:( håndmelker nå og synes ene puppen er så lite melk i, normalt?
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 melkeproduksjonen går ned når du ikke ammer:) Har du prøvd brystvortekrem mot ømme og såre brystvorter? - det gjør ikke noe at babyen får i seg det via å suge på puppen:) Jeg hadde også det prob en liten stund... kanskje babyen får feil ammetak.. er brystvorten skjev etter amming?da r d hvertfall d som er grunnen til au:) Du må nok rett og slett bare bite tennene sammen og prøve deg frem.. dytt så mye som mulig av puppen inn i den lille munnen, d hjelpr litt.
aya75 Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Huff..Ja jeg hadde og det, men klarte å la være å ha pause. Bet bare tenna sammen og smurte på purelan heletiden og det hjalp. Man blir fort herda. Jeg hadde en stor sprekk i den ene brystvorta og det gjorde bare sinnsykt vondt, men det gikk heldigvis over når snuppa fikk riktig teknikk. hvis de drikker riktig skal det ikke gjøre vondt sier de som har greie på det:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg hadde aldri pause selvom brystvortene sprakk, bare passet på å lufte dem så mye som mulig, ikke bare litt lufttørking etter amming. Trakk for alle gardinene og tok bare på bh og t-skjorte når vi fikk besøk eller jeg skulle gå rundt i huset, sov med håndkle under meg om natta.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Kjempeviktig at du får korrigert ammestillingen slik at babyen din suger riktig, det er gjerne det som er årsak til såre brystvorter. Spør om hjelp på helsestasjonen. Også mange fine tips på www.ammehjelpen.no Var gjennom det samme selv og det hjalp når ammestillingen ble riktig.
line_n & sara Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 for meg så holdt det med pause i to dager, produksjonen går jo ned litt, men den kommer opp igjen, og da! ville venta med amminga til puppene er friske igjen, ellers blir du aldri bedre! ta deg en tur til helsest. for råd (de er eksperter på området!) jeg begynte med ammeskjold men en gang jeg opptok amming, uten gjorde det dritvondt! tiltross for rett teknikk!! slutta med skjoldene for tre uker siden, (bruke de i vell tre mnd) og har ingen problemer lengre! og snuppa suger like bra som før!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 hadde det akkurat som deg. purelan og slike brystvortekremer hjelper ikke hvis du er skikkelig sår. Gikk rett til legen da jeg kom hjem fra sykehuset. Han ba meg bruke en krem som heter Brulidin og anbefalte ammepause i noen dager. Kremen funka kjempebra, men fikk dessverre aldri helt til ammingen. prøvde i to mnd før jeg ga helt opp. Såra forsvant, men var fortsatt like vondt. Hadde også veldig lite melk. ikke sjangs å pumpe meg. Håper det ordner seg for deg. kan anbefale å gå til legen istedet for til hs som sannsynligvis bare anbefaler å amme, amme og amme..... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå