Mlinn86 <3 william <3 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Heisann! Hvilke stelleprodukter anbefales. Trodde natusan var helt greitt, men har hørt det er så mye parfyme i det, så tør ikke bruke det! Har dere noen anbefalninger å komme med? Hvilke vaskemiddler bruker dere til babyens klær, handklær, dynetrekk osv? Vasker dere det sammen med deres egne klær? Hehe, er førstegangs så er ikke helt inne på alt enda, som dere sikkert ser:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 hei! jeg har brukt både natusan, aco(apotekets egen serie), og coop sine stelle produkter og det er egentlig opp til deg hva du synes fungerer.Hvis du ikke vil at babyen skal bruke produkter med parfyme kan du jo kjøpe de alternativene som ikke inneholder parfyme- husk at baby huden er sart og følsom. Når det gjelder vaskemiddler så har jeg brukt omo, og blenda sensitive samme med skyllemiddel.
Gemini77 Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 På 2 åringen har jeg kun brukt babyline sine stelle produkter og kommer nok til å gjøre det med denne også. Og da jeg fikk han så gikk jeg over fra OMO til Blenda Sensitiv, da jeg ønsket vaskepulver uten parfyme. Man vet aldri om de vil få allergier ved å ha parfyme så tett på kroppen så tidlig. Så nå går det kun i parfyme fri midler.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 alle baby klær og sengetrekk og alt som har med babyen å gjøre har jeg vasket for seg selv. jeg har kjøpt inn neutral vaskepulver og skyllemiddel, og jeg har satt på ekstra skylling førstegangen. blir vel så jeg vasker det sammen med andre klær når babyen er kommet ut, kan bli mye skifting har jeg hørt. (er selv førstegangs.) men jeg kommer til å bruke Neutral vaskepulver uansett tenker jeg.... av stelleprodukter kommer jeg til å fortsette med neutral parfymefri produkter, syns det er greit jeg, samme serie, samlet på en plass=) men kommer ikke til å bruke våtservietter på babyrompa di første mnd, nettopp pga jeg har hørt at babyhuden er så sart og følsom. vasker med gasklut og engangsservietter den første tiden!!! gjør det du føler er best for ditt eget barn, jeg tror at ingenting er bra nok for den lille=) lykke til=)
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Her står det litt om spebarnstell på naturlig vis. http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=1492 Babyline er en serie som er garantert fri for hormonskadeligestoff og parfyme, mild og fin. Det er ikke mye du trenger, olje til bad og en zinksalve holder fint. Vi har vert fornøyd med den serien selv. Hele familien bruker parfymefritt vaskemiddel og vi vsaker barnas klær med våre egne.
Gemini77 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Glemte å nevne at vi vasker alle klærne sammen. så her bruker vi nå alle parfymefri vaskemiddel. Veldig greit. Og vasker rompa med klut og vann. IKke såpe..
*tybber* Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har kjøpt Neutral-serien. Både til vasking av klær og til stelling! )
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har fått mer og mer sart hud de siste årene, og etter jeg ble gravid er alt med parfyme håpløst.- Så her i huset vasker vi alt i maskin med Neutral såpe og tøymykner. hender vi bruker litt Blenda sensitive for å veksle på men alt annet er bannlyst. Ullprodukter vaskes med Nøstebarna sin ullsåpe. Til stelling blir det brukt vann og kluter med evnt babyolje(gjetter at det også blir Neutral, og kjøpte Demeter babyolje på helsekost som er helt uten noen skadelige stoffer). Våtservietter byttes ut med mesoft kompressene som jeg leste om her inne et sted når vi er på farta:) Håper vår lille slipper å få hud som min. Merkelig nok har dette kommet nå i voksen alder.....!
HEMMELIG!!! Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Hvor kjøper man "Babyline" produktene? Apotek?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Apotek ja, evt på butikker med barneutstyr.
Kosemamma´n Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har også utviklet mer og mer allergier de siste årene. Parfyme her i gården er det samme som å utvikle seg selv til en vandrende kjøttkake, uansett om produsent lover at produktene er milde og hudvennlige. Bruker neutral vaskemidler, og varierer litt når det gjelder produkter til kroppen. Har blitt mer og mer fokus på parfymefritt bare i løpet av et par år, så utvalget begynner å bli bra. For et par år siden måtte jeg på apoteket for å få tak i produkter jeg tålte, mens nå får man tak i det meste i selv de minste matvarebutikkene. Synes simple-serien man får kjøpt hos enkelte firstprice butikker er veldig god. Disse produktene dufter faktisk litt godt selv om de er parfymefrie! Ellers kan enkelte produkter bli litt "kliniske", men man blir vant til det! Baby lukter godt uansett, så de trenger ikke dynkes med godlukter! Mmmmm... gleder meg til å sniffe på babyen!!!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Gå på tv2 hjelper deg sine sider. Der er det mange tester. Bla på våtservietter Ellers kommer jeg til å bruke blenda sensetive og vaske tøyet sammen med vårt, men med ekstra skylling (tar bare 5 min lengre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå