Gå til innhold

Hvor lenge skal dere gå hjemme med barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt stilling til det ennå?

Jeg syns jo det er fælt å "gi bort" barnet mitt til andre for 8 timer dagen når h*n bare er 9 mnd, men karriere er også viktig. Man kan ikke leve på luft i veldig lang tid! - Og så tror jeg at jeg hadde blitt tullete i hodet hvis jeg skulle gått hjemme og snakket baby, baby, baby, baby i lenger tid enn det..

Vanskelig å være karrieremamma assa :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok til å være hjemme til h*n er rundt året, synes det er en fin tid å gi litt mer slipp på dem og det er en veldig fin tid å begynne i barnehage på.

Men jeg føler ikke tiden hjemme går til bare tull og baby baby baby jeg da, synes det er en flott tid og jeg finner alltid på mye å gjøre i den tiden. Nå er det min tredje og da, så jeg tror det har noe å si.

Men jeg må si at for meg kommer alltid barna først, nå har jeg nå tatt et valg å få barn og da skal jeg jammen meg følge dem opp også. Med det mener jeg ikke at jeg driter i meg selv og ikke har noen mål jeg vil oppnå, men jeg mener at om jeg venter 3-4mnd til de er over året så har ikke det mye å si i livets lange løp, annet enn for barnet da selvfølgelig:)

Skrevet

Hellu:)

Tror jeg kommer til å jobbe litt på kvelder/netter etter noen måneder, men vil ikke ha baby i barnehage før det året han/hun fyller tre.Tror kjæreste og jeg må være litt fleksible og bytte på og få litt hjelp av familie, osv.

Skrevet

jeg tror jeg vil være hjemme så lenge jeg kan jeg.. tror jeg kommer til å ta 80% lønn og være hjemme et år.. kanskje permisjon en mnd uten lønn også, og litt ferie, så håper å begynne etter jul igjen jeg da.. gullet kommer i slutten av oktober:) Men det må jo gå økonomisk da... det er jo også en viktig faktor:) men jeg har veldig lyst til å kose meg hjemme så lenge jeg kan:)

Skrevet

Hei Chell Bell

Kan ikke mannen din være hjemme litt lenger - jeg var hjemme i 10 - mannen min i 3 mnd m nr en - fungerte så bra for alle!

Skrevet

Kjem nok til å vera hjemme med ungen til den er 1 år hvertfall,da er vi begge einige om..Mest sannsynlig er da nok eg som tar ut permisjon på den måten,då sambo jobber på båt med turnus 4 veke på og 4 veke fri..

Skrevet

Hei:)

Jeg venter nr tre. Og skal i første gang gå hjemme ett år. Men tenker på å gå hjemme både ett og to år til etter det. Har jo to andre barn også og ta hensyn til. Kanskje jeg bare tar ekstravakter eller blir ringevakt for å få litt inntekt, må jo se økonomien litt ann. Tiden med små barn får vi aldri igjen. Og alle som har valgt å gå hjemme med barna har ikke angret på det. Jeg har iallefall lyst til hvis jeg får det til at neste mann skal bli to år før han/hun må i barnehage.. Men er jo bare 10+4 så jeg har lang tid på å bestemme meg:) Jeg går også bare i hall jobb nå, for jeg syntes det blir for stressede hverdag og gå fult når barna er små. Har tenkt å gå opp i fult når alle har kommet seg på skole.

Skrevet

Jeg er heldig/uheldig og jobber en del fleksitid samt mest kveldstid. Er fortsatt hjemme med barn nr 1 som er 22 mnd. Han har dagmamma 2 dager i uka og har hatt det siden han var 14 mnd. Han begynner i barnehage til høsten. Barn nr 2 er jeg ikke sikker på enda. Dersom det begynnr høsten etter at det er født, bli det jo før et er året. Det er tidlig synes jeg. Men poden på 22 mnd er kjempeklar for barnehage.

Jeg er også karriere kvinne og jobber 130% samtidig med å ha gutten hjemme. Det er tøft, men heldigvis sover han 2-3 timer midt på dagen og er flink til å leke på egenhånd en del.

Er klassisk sanger og gift med en musiker. Vårt yrke tar man aldri ferie fra og det henger over en hele tiden, men vi kan jobbe mye hjemmefra.

Har selv aldri bare snakket baby baby, selv når jeg var i mammapermisjon. Er ikke typen til det. Hadde angst for å bli smal i hodet, me det skjedde ikke. Man skifter ikke personlighet bare fordi man har fått barn.

Men man blir mer tållmodig, ser større på ting og tar ting mer som det kommer.

Hva jobber du og din mann med?

Skrevet

Jeg er student, og vant til å klare meg med knappe midler, så jeg tenkte spare engangsstønaden og gå hjemme med babyen i 13 mnd. Termin i begynnelsen av november, også søker vi barnehageplass fra neste nyttår.

Nå skal det sies at pappan jobber, tror ikke vi hadde hatt råd til det ellers ...

:)

Skrevet

Jeg har mulighet for noe hjemmekontor hvis jeg vil, så kanskje jeg kan klare å kombinere det litt. Kanskje pappan også kan være litt hjemme, eller komme hjem tidligere så babyen ikke trenger å være hos dagmamma/barnehage så lenge. :o)

Jammen meg mye å tenke på, men vi har godt tid ennå. Det er noe med det at når man først og fremst velger å bringe barn til denne verden så bør man også ha tid til barnet! Det er jo ikke mange år så forsvinner de ut i verden og skal klare seg selv :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...