Gå til innhold

Må puppebarn spise oftere enn flaskebarn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles rett og slett litt teit å stille dette spørsmålet, men jeg lurer virkelig...:-)

Altså; metter erstatning mer enn morsmelken....?

Jeg vet at kvaliteten på morsmelken kan variere, men utover det.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte, men ikke alltid. I tillegg blir de mer slitne av å spise fra puppen enn flaska, og orker kanskje derfor ikke å spise seg like mette som de gjør av flaska?

Skrevet

Erstatning metter mer ja. Jeg har flaskebarn og de har fått melk hver 2.time helt i starten, så hver tredje, og hver fjerde time på slutten når de begynte med fast føde i tillegg.

Skrevet

Jeg tror det er så enkelt som at vi med flaskebarn vet alltid hvor mye de får i seg, og det er gjerne det samme hver gang. Vi hadde ihvertfall samme rutine hele tiden, 200 ml hver 3. time. De som ammer vet ikke hvor mange ml ungen har fått i seg, derfor regner jeg med at det blir litt mer uforutsigbart og at barnet kanskje kan virke sultent oftere? Mulig at mme metter mer også, men jeg ga mm på flaske i 3 mnd og det var omtrent det samme.

Skrevet

Hehe, ja, det høres jo selvfølgelig fornuftig ut.

Det må være veldig praktisk å vite hvor mye barnet får i seg fra måltid til måltid.

Skrevet

Joda, det er praktisk sånn sett, men det er absolutt ikke verdt det. Ville mye heller ha fått til ammingen. Det er jo det med å alltid måtte være et sted man kan varme vann, eller alltid ha med flasker med kaldt vann, termos med varmt vann, mme-pulver etc. Egentlig er det skikkelig upraktisk ;-)

Skrevet

Ja... skjønner deg.

Amming er i det minste veldig, veldig praktisk, det er nå en god ting i tillegg til at det er bra for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...