MamiMaribel Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Det føles rett og slett litt teit å stille dette spørsmålet, men jeg lurer virkelig...:-) Altså; metter erstatning mer enn morsmelken....? Jeg vet at kvaliteten på morsmelken kan variere, men utover det.....?
rødhette* Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Ofte, men ikke alltid. I tillegg blir de mer slitne av å spise fra puppen enn flaska, og orker kanskje derfor ikke å spise seg like mette som de gjør av flaska?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Erstatning metter mer ja. Jeg har flaskebarn og de har fått melk hver 2.time helt i starten, så hver tredje, og hver fjerde time på slutten når de begynte med fast føde i tillegg.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg tror det er så enkelt som at vi med flaskebarn vet alltid hvor mye de får i seg, og det er gjerne det samme hver gang. Vi hadde ihvertfall samme rutine hele tiden, 200 ml hver 3. time. De som ammer vet ikke hvor mange ml ungen har fått i seg, derfor regner jeg med at det blir litt mer uforutsigbart og at barnet kanskje kan virke sultent oftere? Mulig at mme metter mer også, men jeg ga mm på flaske i 3 mnd og det var omtrent det samme.
MamiMaribel Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 Hehe, ja, det høres jo selvfølgelig fornuftig ut. Det må være veldig praktisk å vite hvor mye barnet får i seg fra måltid til måltid.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Joda, det er praktisk sånn sett, men det er absolutt ikke verdt det. Ville mye heller ha fått til ammingen. Det er jo det med å alltid måtte være et sted man kan varme vann, eller alltid ha med flasker med kaldt vann, termos med varmt vann, mme-pulver etc. Egentlig er det skikkelig upraktisk ;-)
MamiMaribel Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 Ja... skjønner deg. Amming er i det minste veldig, veldig praktisk, det er nå en god ting i tillegg til at det er bra for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå