Gå til innhold

Kan noen hjelpe med tradisjon til kirkesermonien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange ting som skal klaffe, og jeg har rotet meg inn i 3 tradisjoner, jeg er norsk, han dansk og vi holder kirkebryllup i sverige...

Sermonien blir holdt på svensk, men pappa får lov å følg meg opp, selv om svenskene ikke gjør det sånn.

På dansk har ikke bruden forlover! men det skal jeg ha. Så hvor er hun midt i det hele?? Hvor er mine 2 søte brudepiker?

Når kommer min kommende mann inn i kirken? Er han der aller først?

Når det skal kastes ris er jo det når vi kommer ut av kirken - men vi kommer jo ut først?!

Hvor lang tid tar kirken??

Håper på litt hjelp:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

i sverige kan du har brudepiker (brudtærnor) så mange du vil. Forlover kan du ha. Mannen din er den første av alle til å komme til kirka, når han har gått opp til alters så kommer gjestene inn og du tilsist:) Når det gjelder å gå ut så går du og din partner ned kirkegulvet førsk ut i "våpenhuset" hvor dere så får vente til gjestene har gått ut før dere går ut på trappa og får ris i håret og gratulasjoner.

Jeg var i bryllup her i stockholm for 2 helger siden da gikk det til på den måten:) jeg skal gifte meg selv med en svenske så da blander vi også norske og svenske tradisjoner..

Lykke til!

Skrevet

Takk for kjapt svar, og lykke til du og:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...