Gå til innhold

Hadde dere rier i dagene etter fødselen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom fødselen nærmer seg, kommer jeg på ting jeg hadde glemt og gjemt.

Blant annet at jeg i flere dager etter fødselen fikk sterke etterrier. Andre som opplevde dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp og det var verre med nr. 2 :o(

Det hadde jeg nesten glemt...

Skrevet

Ja, men kun etter nr 2. Var vondt ja, men det hjalp meg paracet. Jepp, er ei pingle skjønner du! ;o)

Skrevet

Hadde ikke det med nr 1,men med nr 2 kjente jeg det godt ja:-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

For meg var etteriene værre en fødselsriene, men nå hadde jeg jo svake fødselsrier da. Takk og pris fungerete blanding av paracet og ibux!!!

Skrevet

Huff ja...hadde skikkelig vonde etterrier et par dager etter fødselen med nr 2. Satt på pumperommet (melka kom ikke i gang skikkelig) og tårene rant både pga sår pupp og rier, hehe. Ja det var tider!

Skrevet

Alle har etterrier, men det er ikkje alle som kjenner dei visstnok. Eg kjente dei veldig godt, og etter som eg husker det så gjorde alle på rommet eg låg på det og. Eg fekk oxytocin sprøyter i tillegg (standardprosedyre etter ks i Ungarn) og det var ganske så vondt etterpå ja.

Skrevet

jeg hadde ikke etter rier med førstemann, men med andre fikk jeg veldig sterke etter rier. Hadde hørt jeg burde ta med paracet selv for dette, så det hadde jeg heldigvis og jeg hadde ikke klart meg uten.

Skrevet

Ja huff og huff.. ca 4-5 dager, og særlig når jeg ammet. var min første fødsel.

Skrevet

Huff ja....var ikke så mye med førstemann men veldig mye med nr. 2 :-/

Skrevet

JA!! ikke etter fødsel nr 1, men merket det veldig godt etter andremann

Skrevet

Ja, hadde veldig etterrier da jeg ammet de første dagene..

Skrevet

Hadde litt med nr 1 når eg amma han, ikkje så ille at eg trengte paracet men slik at eg kjente det.

Med nr 2 så kom dei så fort eg tenkte at nå skal du ha mat...... Også vara dei lenge etterpå så eg måtte ta paracet for å sova. Jm spurte meg om eg hadde hatt kraftige etterier for livmora var så liten. Ja sa eg men det går bra. Ho sa at eg måtte bare sei i frå til dei så fikk eg paracet, men eg hadde med nokon i veska tilfeldigvis.....

Det gjekk over etter eit par dagar, var ikkje uoverkommerlige. Kjenner ei som hadde etterier i mange mnd etter nr 2, men ho var ille etter nr 1 au og det blir verre og verre som regel etter kvør unge. Ho vurderer sterkt å ikkje få nr 3 pga etteriene sine............

Skrevet

Hos meg var det verre med nr 1 enn med nr 2.

Var forferdelig men jeg amma de første dagene med nr 1.

Under 2. fødsel fikk jeg sprøyte for å forsterke riene. Og så fikk jeg resten av det som var igjen i sprøyta like etter fødselen. For å få livmora til å trekke seg sammen fortere, sa jordmora. Tror dette minska etterriene mine veldig. Fikk en kraftig ri der og da, men bare noen svake stikkinger senere.

Skrevet

hadde etterrier ja,og de var vondt!!

Skrevet

Kjente det ikke noe særlig første gangen, men andre gangen var det ganske vondt! Spesielt ved amming :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...