Gå til innhold

Gir dere barna honning? Hvorfor/hvorfor ikke? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hver dag på denne årstiden:-)

Det er bakteriedrepende, hostedempende, og lindrer sår hals.

Barn skal IKKE få honning før de er 1 år, men etter det kan en godt gi det, bare godt for dem:-)

Skrevet

Ja, hun får det på brødskiven innimellom. Da spiser hun gjerne en skive eller to. Vi bruker ikke sjokoladepålegg eller nugatti.

Skrevet

Her i huset går det veldig lite honning. Gutten min, på snart tre, har faktisk aldri fått honning. Det er litt en myte, at honning liksom er så sunt, det inneholder litegrann sunne stoffer, ellers er det sukker. Klart det er sunnere enn nugatti, og den dagen jeg føler for å gi gutten min sukker på brødskiva, blir det sikkert honning. (Hvis man f.eks. er plaget med for mye candidasopp i kroppen og skal ligge unna sukker, skal man heller ikke spise honning, det er liksom ikke alt som kommer fra naturen, som er så sabla sunt...).

Skrevet

Æsj, det er laget av insekter. Så nei, ingen honning her i huset.

Skrevet

Ja, æsj! Det er laget av insekter! Da er det jo mye mere delikat å spise døde dyr!

Skrevet

Hehe, tror det er flere som spiser døde dyr enn som spiser insekter. Jeg har insektfobi, derfor ingen honning hos oss.

Skrevet

har ikke spist det selv siden hun var ett år og nå har jeg netopp kjøpt en boks men hun ville ikke ha. Er 2 år.

Skrevet

Honning er dokumentert sundt, og KUN bra for kroppen!! (Etter fylte 1 år.) Det er naturlig sukker, så en må være nøye med tannhygienen etter å ha drukket/spist honning. (Og holde seg unna det som alt annet søtt, når en har sopp i kroppen.)

Det er som en annen skrev, bakteriedrepende stemmer. Er også helende for forkjølelse og influensa.

Ble helt målløs av enkelte av svarene til dere på dette innlegget!

Vil ikke spise honning for det er laget av innsekter?? Spiser du kjøtt? Drikker du melk? Går du med ull klær? Kan ramse opp i fleng, blir helt sjokket av det dumme argumentet..! Greit at en ikke liker honning, eller har aldri smakt det, men at en ikke vil spise det for innsekter lager det, FOR et latterlig argument!

Skrevet

Til Pysa: Visste du at endel godterier har ingredienser fra insekter? Noen av de naturlige fargene kommer faktisk fra knuste insekter! (Sprøtt, jeg vet, men helt sant.)

Non-stop feks inneholder karmin (E120), en rødfarge som lages av tørkede, knuste insekter. Mye rart vi spiser uten å vite om det!

Bruker honning som leppepomade jeg. :)

Skrevet

Ha ha, desidert den morsomste grunnen til ikke å spise honning :-)

Skrevet

Jeg lager honningglasert kyllingfilet av og til, da får hun jo i seg litt. Ellers ikke, har ikke hatt behov for å gi henne det. Honning på brødskiven er uaktuelt her, og te drikker hun ikke... Varm melk med honning kanskje, det ville hun nok like=)

Skrevet

Ja, det visste jeg. E120 er skall fra lus. Spiser jeg det? Nei.

Jeg liker dyr, ingen problemer med DYR. Kan spise kuer og sauer osv, men ikke insekter. Fisk er også greit. Vil heller kose med en ku enn en maur. Og ull er fint. Ikke redd ull. Redd for småkryp, jeg.

Dere som spiser honning - hvis det sitter en stor bille på maten deres, piller dere den bort og fortsetter å spise?

Skrevet

Nei.

Eldste liker det ikke (er ikke glad i søtt generelt).

Lillemor er mer glad i det søte men hun er for liten..

Skrevet

Nei, fordi ingen andre idette huset spiser det, og derfor har vi det aldri.

Skrevet

Det er faktisk dokumentert at honning fungerer bedre enn hostesaft:

http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.4213703

Og det er vel bedre å putte i seg ting som er lagd av insekter enn kunstige ting laget i labratorium?

Vi bruker honning på brødskiven nesten daglig. Da spiser hun mer, hun blir så fort lei alt pålegg men honning er en slager.

Skrevet

Dette var jo litt gøy å lese. Hvis ikke Pysa vil spise honning fordi det er laget av insekter så må vel det være greit:)

Jeg liker ikke smaken av honning men klarer av å ha det i te, og det har jeg ofte. For noen år siden brekket jeg meg hvis jeg kjente lukten av honning. Jeg er med på at det er sundt men hadde aldri klart å spise det på skiven pga at jeg ikke liker smaken. Gutten vår har fått honning og melk en gang han var syk og han likte det godt.

Jeg var ikke klar over det med knuste insekter i non stop....det syns jeg var direkt ekkelt. Hater små insekter og spesielt biller...grøsss

Skrevet

Det er ikke bare nonstop! Veldig mye godteri med rød farge inneholder e120. Så sjekk innholdsfortegnelsen.

Skrevet

Blæææ. Godt jeg har begynt å slanke meg nå!

Skrevet

Liker selv honning kun i te, ikke rent. Men det betyr vel ikke at man ikke kan gi det til barnet sitt? Jeg prøver å la mitt barn utvikle sin egen smak. Selv om det er noe jeg ikke liker lar jeg ikke det gå utover barnet. De må jo få gjøre opp sin egen mening. Det gjelder ikke bare honning da, men egentlig alt i livet.

Skrevet

Mente du den til meg? Er enig med deg, gir heller honning enn medisiner men det er vel likevel opp til hver enkelte hva en gir barnet sitt.

Det er mye mat mine gutter ikke kommer å smake med det første. Lever, lungemos, tomatjuice, blodpølse bl.a

Skrevet

Nei mente den egentlig til alle :-) Mye barna mine ikke får smake hjemme hos meg og, enig i blodpølse, lever og lungemos. Da finnes det jo et hav av andre sunne ting. Men jeg synes det er synd hvis foreldrenes smak skal ødelegge for at barna skal utvikle sin egen smak da. For eksempel hun over som ikke gir det til barnet sitt fordi HUN synes det er ekkelt med insekter, tror ikke barnet villle synes det er ekkelt. Kjenner en som ikke liker fisk og barnet hennes har ikke smak fisk og hun er to år. De fleste barn liker jo fisk hvis de smaker det fra de er små. Det er jo synd. Og en annen gir ikke kaviar for det lukter så vondt, tenk hvis barnet hadde elsket kaviar da. Men folk må jo gjøre som de vil :-), men jeg synes det er litt synd bare. Jeg prøver iallefall å ikke la mine meninger og smaksløker bestemme hva barnet skal mene og like.

Skrevet

Ungene mine liker og spiser ting som jeg ikke liker. Men honning kjøper jeg ikke. Det er ikke synd på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...