Gjest Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Gutten min på 10 uker har ikke bæsjet på over en måned, og er nå til utredning for blant annet kumelkallergi. Ettersom jeg ammer vil det, ettersom jeg har forstått det, si at jeg enten må gå på kumelkfri diett, eller gå over til erstatning uten kumelk. Er litt usikker på hva jeg skal velge å gjøre, hvis det viser seg at det er problemet. Hva valgte dere? Ser for meg at en slik diett kan bli veldig tidkrevende og vanskelig å gjennomføre i en allerede travel hverdag. Noen med erfaringer? Skal begynne å studere igjen fra høsten av, og regner derfor med at jeg uansett ville gått mer eller mindre over til erstatning fra august av. Har også lest at erstatningene for barn med melkeallergi smaker annerledes og at det derfor kan være vanskelig å venne barnet til smaken? Setter stor pris på litt tips.. Er litt i villrede.
OsloMor Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg har to tette med b.a. melkeallerig og vil bare si at det ikke er noe vanskelig å gå på melkefri diett, man må bare ha med seg matpakke når man skal ut;) Dersom gutten din har melkeallergi så må du jo uansett ha melkefri kost. Nutramigen, som erstatningen heter, smaker rart, men jeg blandet litt og litt i grøten deres sammen med lit mm, etter 3 dager blandet jeg bare med Nutramigen, og når de var rundt 8-10 mnd så begynte jeg å gi en flaske med Nutramigen om dagen, det er viktig at de vender seg til den drikken. Med eldste så gikk jeg på diett ett år, nr 2 gikk jeg på diett i 14 mnd, hun tåler nå at jeg spiser melk, men kan ikke spise det selv. (Hun er 1.5 år og ammer henne enda) Dersom du skal begynne på erstatning, så spar på ALLE kvitteringer, dersom gutten din har melkeallergi så skal han ha det gratis på blå resept, du vil da få tilbake alle pengene du har lagt ut. Lykke til:-)!!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Tusen takk for svar! Så godt å høre at det ikke er så vanskelig som jeg ser for meg at det er! Hehe. Alt går vel så lenge man har litt rutiner og blir vant med det! Men lager du mye mat selv, eller er det mye man kan få kjøpt på helsekost og sånt? Er jo kumelk i så og si alt, har jeg funnet ut! Må vel vinke farvel til min elskede sjokolade også. Hvordan går det med din eldste nå? Har hørt at det er mange som vokser det av seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå