MammaMia123 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg oppdaga i dag til min store fortvilelse at den ene fortanna til jenta mi på 2 1/2 år er blitt blå/grå!! Jeg pusser tenna hennes selv hver dag, og har ikke sett det før, så det har jo måtte kommet i dag/natt. ANER ikke hva som har hendt! Noen som har opplevd det samme? Hva skal jeg gjøre?
Mamsen87 :) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Er det hele tanna eller bare ytterst på tuppen og på sidene?
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Er hele tanna misfarget? Da har den nok i tilfelle fått et slag så roten er død. Samme skjedde gutten min da han var 3 år, datt av et skateboard og slo tenna i asfalten...
MammaMia123 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2008 Men hun har ikke slått seg i dag. Kan misfargingen komme lenge etterpå? For hvis hun har slått seg, må det ha vært i bhg før påske.
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Best å komme seg til tannlege da ja, somregel går det helt fint, men det kan bli betennelse rundt den døde rota, eller den nye tanna under kan bli skadet... Tannlegen vil informere dere om hva dere skal se etter, bl.a kuler eller hevelse i tannkjøttet og skrive i journalen til jenta at hun har en tann med traume, så ser de på den ved senere kontroller også. Ville ringt helsestasjonen i mårra jeg, og fått nr til tannlegen dere uansett skal til på 4-års kontrollen, så får de sett på den.
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Og ja, misfargingen trenger ikke komme med en gang, det gjorde ikke det på sønnen min heller... Men tror ikke det gikk mange dager heller, husker ikke helt..
MammaMia123 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2008 Takk for svar ) Jeg skal ringe dem i morgen Så utrolig kjipt at det skulle skje, hun har jo kritthvite tenner ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå