Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er vist gravid.. langt på vei også tror jeg. Jeg har gått på carezette de siste 5mnd og legen på legevakten gjorde bereining med at jeg var vertfall 3mnd på vei. Jeg spurte hva som skjer da, i og med at jeg har brukt p-piller hele svangerskapet, men det kunne han ikke svare for. Jeg må nesten spørre dere her inne. Er veldig engstelig nå, og lurer jo selvfølgelig om pillene kan ha skadet den lille i magen på noe vis.. Skal på ultralyd på torsdag og får sikkert svar da, men har dere noen erfaringer? Synes det er skikkelig rart også da, at jeg ikke har merket før nå at jeg er gravid:/ Har hatt en del nedpress de siste dagene og luret slik på hva det kunne være så jeg tok turen til legevakten og der sa de med en gang at du er gravid du, og langt på vei også... Ble helt satt ut.. Men babyen er HJERTELIG velkommen selvfølgelig.. Takker om noen kan svare meg, om bare det er med råd. Må nesten være anonym nå, siden mange vet hvem jeg er her inne.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hei og gratulerer med den lille i magen. Jeg vet ikke om det kan være skadelig å bruke cerazett når man er gravid, men jeg lurte på noe: Har du tatt pillene hverdag eller har du glemt en? Og tar du de til samme tid hver dag også? Grunnen til at jeg spør er at jeg går på cerazett jeg også,men i det siste så har jeg vært en del kvalm, kastet opp og hatt hodepine en del, og det er de samme symptomene som siste gang jeg var gravid..
Erisa* Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 I legemiddelhåndboken står følgende: "Det er ingen holdepunkter for at gestagener i de doser som inngår i p-piller, medfører risiko for skadelige effekter" (av fosteret altså). Det er mange andre som har blitt gravid mens de har tatt hormonpreparater, så du er nok ikke alene.. Lykke til med svangerskapet! Forstår godt at du ble litt satt ut, ja, det ville jeg også blitt!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Noen antibiotikakurer gjør at p-piller ikke virker, dette har skjedd en venninne av meg som nå er gravid selv om hun har gått på pillen, men ikke glemt noen piller. Vet ikke om hun gikk på samme pillen som dere.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Hei, og takk for svar. Jeg tror aldri jeg har glemt en eneste pille. Har vært veldig nøye fordi jeg var redd for at jeg ikke kom til å tåle dem. Har aldri tålt andre p-piller heller eller noen andre former for prevensjon for den saks skyld!!! Men er jo litt småredd jeg nå da.. jeg har jo drukket og røykt og levd som om jeg ikke har vært gravid. Har ikke hatt et eneste symtom på noen graviditet i det hele tatt og sist gang var jeg dårlig fra første stund.. Kansje du bør teste deg du også... HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Oi, så heldig du er, gratulerer! Har hørt om andre også som har blitt gravid på pilla, en skal vel bare slutte så fort en finner det ut for sikkerhets skyld.. Kjenner ihvertfall ei som har blitt gravid på vanlige p-piller to ganger (utrolig produktiv den damen), og hun har to helt friske barn som resultat. Lykke til videre, så deilig å få et så "kort" svangerskap uten kvalme første månedene da ;-)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Gratulerer! Jeg ble også gravid på p-pillen (yasmin), men fant det heldigvis ut da jeg bare var 5 uker på vei. Legen min sa at det ikke var noe fare for barnet, selv om jeg hadde tatt pillen under sv.skapet. Selv var jeg konstant kvalm, trøtt og hadde stikninger i magen de første 3 mnd, så jeg ville vært glad for å ikke ha merket noe Lykke til videre med svangerskapet!
trebarnsmor Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Gratulerer så mye!!! Du er i akkurat samme situasjon som jeg var for fire år siden ;o) Vi hadde da to jenter, og syntes egentlig det var nok, men etter at jeg hadde vært en del små kvalm uten å kunne forklare hvorfor, vondt i bekkenet, og hadde bare småblødninger (det trodde jeg kom av at jeg ikke hadde fått igjen menstrasjonen ordentlig...) kjøpte min kjære med en test hjem fra jobb en dag. Jeg bare lo av ham, trodde ikke seriøst at jeg kunne være gravid. Tok da testen og gikk fra badet. Han fikk sjekke ettersom det var han som var ivrigst etter å finne det ut. Han kom ut fra badet med et uttrykk i ansiktet som gjorde at jeg ikke tvilte engang, jeg var gravid. pjokken var selvfølgelig velkommen, men det var veldig uventet. Var tre og en halv mnd på vei da jeg fant det ut, men det var ikke noe farlig om jeg hadde brukt p-piller. Fikk beskjed om det fra legen, og gutten er frisk og rask i dag, så han ser ikke ut til å ha tatt skade av det iallefall. En ting er sikkert, dette blir et kort svangerskap. Jeg hadde et svangerskap på seks mnd..... Greit det også når en plages med bekkenet.... ;o) Lykke til, kos deg skikkelig ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 ja tror jeg får teste meg, får kjøpe imorgen når apoteket er åpent igjen.
line_n & sara Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 gratulerer! gi oss en tilstandsrapport etter ul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå