Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner babyene stort sett å sove hele natta av seg selv, eller må de vennes av natteamminga? Har prøvd med grøt på kveldene men han spiser like mye på natta uansett, så jeg fullammer enda. Han blir 5 mnd til uka. Når begynner de å få lengere soveperioder på natta? Han sovner rundt klokken 22-23 og våkner til mat klokken 03, 05 og 07. Av og til våkner han klokken 01 også. Det plager meg ikke men hadde vært godt å få litt fri snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi spiste også ofte på natta. Men det ble færre ganger når hun begynte å spise grøt.

Men tar han smokk da? For du kan sikkert skyve litt på noen måltider på natta ved å tilby smokk. Vi gikk fra 2 måltider på natta til 1 på denne måten. Måtte tilby smokk istedenfor mat flere ganger så var ganske sliten de nettene vi holdt på, men var verdt det. Hun gråt ikke en eneste gang. For med en gang hun begynte å gråte så fikk hun mat. På denne måte skyvde vi måltidet som hun fikk i 4 tiden til klokken 07:30 der vi er nå.

Skrevet

Han spiser grøt men vi merket ikke noen forskjell, så vi har kuttet det ut. Han spiser ikke mye på natta heller, så det er mulig han bare må ha puppen for å sovne igjen. Han tar ikke smokk.

HI

Skrevet

Høres ut som jenta mi, det. Har ca samme sovemønster. Har nå nylig gått over til sprinkelseng. Og tenkte å venne henne av med nattamming i løpet av april. Regner med at det vil bli noen protester, ja. Planen er at pappan skal ta seg av nattavvenningen, for at hun ikke skal lukta melka fra meg. Tror nok vesla ikke vil gi slipp på nattpuppen frivillig, og har hørt om dem som har måttet bruke ei ukes tid i hvertfall på avvenningen. Tenkte å kutte ut 23- 24 måltidet først, slik at dette forsyves til i 2 -3 tiden, for deretter å ta å kutte ut neste måltid osv...Har ennå ikke bestemt oss for om vi skal tilby vann som erstatning eller ikke. For som noen har sagt og som vi selv erfarte med mellomste: kan jo hende ungen blir like glad i vannet, og dermed er man like langt om ungen våkner og vil ha vann i stedet for melk....(nå er det en del barn som ikke reagerer slik da, og heller blir fornærmet over vannet og dermed ikke synes det er verd å våkne når h*n ikke får noe melk). Min bruker heller ikke smokk. Så det blir vel så hun må venne seg til at pappas trøst er det hun blir "avspist med" når nattpuppen skal trappes ned og bort.

Og ja, det er nok mange som har babyer som bare lærer seg å sovne natta igjennom av seg selv - noen allerede bare få uker gamle. Selv har jeg tre barn, og ingen av dem har sluppet nattmåltidet frivillig.

Skrevet

glemte å si at jenta mi nå er snart 7,5 måned gammel.

Skrevet

jenta mi begynte å sove rundt av seg selv da hun begynte å få grøt.. da sov hun fra ca kl 20.00 til 08.30 i strekk uten mat.. hun var da ca 4.5 mnd. det var bare plutselig samme kvelden som første ordentlige grøtmåltidet... men tro nok mange trenger nattavenning.. men hs sa til meg at hadde hun ikke avennet seg selv før hun var 6 ca 6 mnd kunne jeg prøve å bytte ut 1 måltid av gangen på natten med vann... å ta det gradvis..

Skrevet

Kanskje gutten vår fikk for lite grøt. Hvor mye skal de på 5 mnd ha dersom de får grøt på kvelden da? Og hvor lenge før de legger seg?

HI

Skrevet

Det trenger ikke være at han fikk for lite grøt, en del babyer sover ikke bedre selv om de får grøt. Da mini var 5 mnd fikk han ca halv posjon grøt på kvelden. Men hvis dere er ferdig med tilvenningen (noen teskjeer) kan dere gi han full posjon hvis han vil ha så mye. Vi gir grøt ca 1,5 time før sengetid, for han spiser så dårlig hvis han er trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...