Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 datteren min startet å spy på onsdag sist uke, det varte i 2 dager. Hun har slitt med diare frem til nå og har vert innlagt på sykehus. De tror det er en mage/tarm bakterie eller virus som har forårsaket dette. Alle rundt ss har blitt smitette av henne. det jeg lurer på er, når er jenta mi ikke smitsom for oss?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. mars 2008 å en ting til. Om jeg blir smitett i dag, når hil symptomene dukke opp?
phantomet Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Det kommer helt an på hvilken omgangssyke variant hun har hatt. Her i huset har vi prestert å få det i tre omganger spredt utover en måned...Vi er mange i familien, så det har vært rikelig med mennesker å smitte, men fant da ut at inkubasjonstiden lå på mellom 1 og 2 uker... Det aller viktigste er håndhygiene. Men det vet dere sikkert siden dere enda ikke har blitt smittet.. Håper smitte runden er over for deres del. Anbefaler slett ikke den runden som gravid!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2008 oi, det vil si at jeg enda kan vente å bli syk i enda en hel uke. det hørtes ikke bra ut
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Vet ikke dette..men barnehagen til lillegutt har 48 timers karantene etter siste oppkast....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2008 Så dersom jeg fprstår det rett så kan man ikke bli smittet om man ikke har hatt kontakt med den som spyr etter 48 timer med symptomfrihet. men dersom man først er blit smittet så kan man faktisk spy opptil 2 uker etter smitten. Synes det hørtes lenge ut
phantomet Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Her i Bærum har skolene gått ut med melding med ref. til folkehelsa om at alle barn skal holdes hjemme fra skolen i 48 timer etter at diareen har stoppet.(Denne diareen følger visstnok etter den oppkasten i den hissige varianten som går på østlandet.)
phantomet Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Desverre stemmer dette! Det er derfor det har vært rene epidemien på østlandet i vinter. Rektor på skolen til de eldste håpet at Påsken skulle være redningen, der barna stort sett holdt seg sammen med egen familie, slik at smitten kunne stoppes.
allegodetingertre Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Det er normalt 48 timers "karantene" i vår bhg, dvs den kan smitte så lenge. Men det viruset som går i år er veldig annerledes enn normalt, et veldig hissig virus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå