Gå til innhold

Plassering av bilsete...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det likegyldig om man plasserer barnestolen på venstre eller høyre side i bilen? Kom til å dette på dette en dag, da jeg aldri har hørt noen nevne det før. Tenker at kanskje det er større sannsynlighet for å bli truffet av en bil i siden på høyre side (vikeplikt osv).....?

Tenker dere over det? Og hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Skjønner hva du mener.. I den bilen vi har nå er setet plassert i midten, fordi at det ike får plass bak forsetene. I nybilen tror jeg vi kommer til å montere bak sjåføren, da slipper man å gå rundt bilen hver gang babyen skal ut eller inn. I forhold til sannsynlighet...gud vet hvordan man blir truffet hvis situasjonen skulle oppstå, så det er vanskelig å planlegge. Håper jeg slipper å få testet barnesetet "på ordentlig"!

Skrevet

Har snuppa i midtposisjon da det er det som er tryggest.

Når ny babyen kommer skal den babyen få sitte i midtposisjon, og snuppa må flytte ut til en av sidene, siden det er babyen som har minst motstandskraft i seg selv.

Skrevet

Like greit å ikke forske på det for om du får flerebarn og vet hvor den tryggeste plassen i bilen er, hvilket barn skal du da prioritere at skal få sitte der? ;-) Her sitter ett barn på hver av de tre plassene bak..

Skrevet

i midten er tryggest, men vi har to barn så vi har ett på hver side bak.

Kan være tilfeldig, men kjenner noen som har vært i ulykker og det har gått verst uteover de som har sittet på høyre side.... kanskje fordi en sjåfør i en møteulykke automatisk svinger mot venstre - istedenfro ut i grøfta på høyre side? så får man støyten på høyre side av bilen også???

vet ikke, sjekk med NAF, kanskje de har statisitkk??

Skrevet

Den aller tryggeste plassen er visstnok i midten bak. Men du, så upraktisk... Da må jo jeg "krabbe" inn i bilen for å få festet barnet, da! Så her har vi valgt å plassere barnesetet bak passasjersetet. Både fordi vi mener det er det tryggeste av de reelle alternativene, og fordi der står passasjersetet foran barnesetet i ro. Førersetet blir jo flyttet på, alt etter om det er jeg eller min mann som kjører.

Skrevet

Alva***: Haha, poeng ;-) Kanskje best å bare la det forbli uviten ?? tihi,,

Skrevet

Kakao: Ja, slik har vi også tenkt... dessuten har mannen lange bein, så han trenger litt rom for å få strekt dem ut.. hehe :-)

Skrevet

Det tryggeste er å ikke være i bil i det hele tatt!

Skrevet

Vi har det ALLTID bak pasasjersetet, setet kan ikke festes i midten da, og da er den siden lengst fra trafikken. Det er nemlig bevist at bilene oftest blir krasjet i der hvor føreren sitter.

Skrevet

Vi har bilsetet bak pasasjersiden, men det er fordi det skal festes

i setet forrand med noen stropper dersom det skal stå bakovervendt,

og da er det umulig å sette det på førersiden siden det setet justeret

etter hvem som kjører. Det er over 20 cm mellom meg om mannen min.

Skrevet

Vi har det også bak passajsersetet. Vi føler at det er tryggest.

Skrevet

Har tre barn her, de små sitter på hver sin side i sine bilstoler og storebror i midten på pute, går akkurat..så sånn kan ikke jeg tenke...tviler på at det spiller så veldig stor rolle heller for den del....

Skrevet

vi plasserer tulla vårer i baksete, på pasasjer siden. Er ikke så mye trafikk der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...