SkravleFruen Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Er det likegyldig om man plasserer barnestolen på venstre eller høyre side i bilen? Kom til å dette på dette en dag, da jeg aldri har hørt noen nevne det før. Tenker at kanskje det er større sannsynlighet for å bli truffet av en bil i siden på høyre side (vikeplikt osv).....? Tenker dere over det? Og hvordan gjør dere det?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner hva du mener.. I den bilen vi har nå er setet plassert i midten, fordi at det ike får plass bak forsetene. I nybilen tror jeg vi kommer til å montere bak sjåføren, da slipper man å gå rundt bilen hver gang babyen skal ut eller inn. I forhold til sannsynlighet...gud vet hvordan man blir truffet hvis situasjonen skulle oppstå, så det er vanskelig å planlegge. Håper jeg slipper å få testet barnesetet "på ordentlig"!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Har snuppa i midtposisjon da det er det som er tryggest. Når ny babyen kommer skal den babyen få sitte i midtposisjon, og snuppa må flytte ut til en av sidene, siden det er babyen som har minst motstandskraft i seg selv.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Like greit å ikke forske på det for om du får flerebarn og vet hvor den tryggeste plassen i bilen er, hvilket barn skal du da prioritere at skal få sitte der? ;-) Her sitter ett barn på hver av de tre plassene bak..
allergibarn Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 i midten er tryggest, men vi har to barn så vi har ett på hver side bak. Kan være tilfeldig, men kjenner noen som har vært i ulykker og det har gått verst uteover de som har sittet på høyre side.... kanskje fordi en sjåfør i en møteulykke automatisk svinger mot venstre - istedenfro ut i grøfta på høyre side? så får man støyten på høyre side av bilen også??? vet ikke, sjekk med NAF, kanskje de har statisitkk??
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Den aller tryggeste plassen er visstnok i midten bak. Men du, så upraktisk... Da må jo jeg "krabbe" inn i bilen for å få festet barnet, da! Så her har vi valgt å plassere barnesetet bak passasjersetet. Både fordi vi mener det er det tryggeste av de reelle alternativene, og fordi der står passasjersetet foran barnesetet i ro. Førersetet blir jo flyttet på, alt etter om det er jeg eller min mann som kjører.
SkravleFruen Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 Alva***: Haha, poeng ;-) Kanskje best å bare la det forbli uviten ?? tihi,,
SkravleFruen Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2008 Kakao: Ja, slik har vi også tenkt... dessuten har mannen lange bein, så han trenger litt rom for å få strekt dem ut.. hehe :-)
MegOgAlleMine Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Det tryggeste er å ikke være i bil i det hele tatt!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Vi har det ALLTID bak pasasjersetet, setet kan ikke festes i midten da, og da er den siden lengst fra trafikken. Det er nemlig bevist at bilene oftest blir krasjet i der hvor føreren sitter.
Musemor med tre søte små Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Vi har bilsetet bak pasasjersiden, men det er fordi det skal festes i setet forrand med noen stropper dersom det skal stå bakovervendt, og da er det umulig å sette det på førersiden siden det setet justeret etter hvem som kjører. Det er over 20 cm mellom meg om mannen min.
LizzyG Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Vi har det også bak passajsersetet. Vi føler at det er tryggest.
Sjefsmegga Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Har tre barn her, de små sitter på hver sin side i sine bilstoler og storebror i midten på pute, går akkurat..så sånn kan ikke jeg tenke...tviler på at det spiller så veldig stor rolle heller for den del....
EnMamma Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/hvor-plassere-barnesetet.html
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 vi plasserer tulla vårer i baksete, på pasasjer siden. Er ikke så mye trafikk der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå