cgirl Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg og min samboer har prøvd å bli gravide i snart to år - og min samboer har fått påvist dårlig sædkvalitet - så dårlig at det ligger an til Icsi. Vi skal inn til behandling ved Medicus i Trondheim i løpet av mai. Noen her inne som har blitt gravide med icsi? I tilfelle hvor mange forsøk? Har for øyeblikket satt min samboer på en vitaminkur uten like (sink, zelen pluss mye mye mer). Er det noen her inne som har erfaring med at dette har funket? Blir superglad for alle svar..:-)
Mikkemafian Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Vi ble gravide på første forsøk med icsi. Da hadde vi prøvd i 3 år, og jeg var funnet "feilfri".. Ikke prøvd vitaminer..
cgirl Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2008 Tusen takk for svar! Det er veldig oppmuntrende å høre om sånne som dere som har fått det til! :-)
minni`79 og gogutten Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg ble gravid på andre forsøk. Vi hadde først ett ICSI forsøk og så ble jeg gravid på fryseforsøket etter det.... og alt dette foregikk på Medicus. De er så flinke der og vi følte oss så godt ivaretatt. Nå har vi verdens skjønneste gutt på 8 måneder. Så det går ann!! Lykke til!!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Vi har hatt icsi, første forsøk, og det ser jammen med ut som vi fikk klaff på første! Testet positivt i kveld! :-) Min mann har ikke prøvd noe vitaminer, eller noe annen form for behandling for å bedre kvaliteten... :-)
LilleVackreAnna Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er gravid i uke 10 etter 2. icsi-forsøk på Medicus, så dette går faktisk an!! Vi er også kjempegodt fornøyd med hjelpen vi fikk på Medicus, de er raske til å få ordna ting så man kommer i gang, gir gode svar under veis, og er veldig oppmuntrende. Ønsker deg masse lykke til!!
Thea-81 Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Samme historie som deg, HI. Ble gravid på 1. ICSI-forsøk, venter tvillinger i mai Lykke til!!
cgirl Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2008 Tusen takk for alle svar! Så flott at det har ordnet seg for dere! Det var også veldig oppmuntrende å høre om! :-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 3 ICSI fikk vi det til. Er nå i gang med søskenforsøk, samme greiene....
*shira* Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Ble gravid etter 1 icsi forsøk:) Er nå 6 uker på vei. Min mann tok ikke noen ekstra vitaminer. Men det ble da greit:-)
Alvepia *happy mum* Skrevet 29. mars 2008 #11 Skrevet 29. mars 2008 Hei:) jeg kan og endelig svare deg:) Vi ble gravide etter 1 forsøket, å er nå 6+ 2 uker på vei:) Men min mann tok noen selen vitaminer før, noe som styra de svømmerene han hadde!
cgirl Skrevet 3. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. april 2008 Takker for alle oppmuntrende svar! Begynner virkelig å tro at dette kan være mulig å få til! Det ser ut som at vi skal inn på Medicus i siste del av mai. Ett spørsmål til: Syntes mennene deres at det var vondt med icsi behandling? Grudde de seg veldig?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Om mennene syns et er vondt? Mener du fysisk? Det eneste de trenger å gjøre er jo å avlevere en prøve av svømmerne sine... Så det er absolutt ikke smertefullt for dem! :-D
**Venter på spire** Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Ser at vi skal ha IVF på samme sted.og er i samme situsajon,men mann har også fått påvist dårlig sædkvalitet. Har dere fått beskjed om når dere skal inn eller?Startet på midisiner enda?Skal dere på samtale før uttak?Vi sendte papirer i februar,har allerede fått svar 2 ganger,pluss en tlf.dem er kjappe der oppe.og bra er det..godt å slippe å vente lenge!!Mannen min har vært å sjekket svømmerne igjen,siden det var 3 år siden sist,og jeg har tatt blodprøver på 3 syklusdag. Er så spent når de tar kontakt igjen!Hvor langt har dere kommet??Kan du forklare meg hva ICSI er?
camosilla Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Ble gravi på første icsi forsøk. Har en sønn på snart 3mnd nå
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 #16 Skrevet 4. april 2008 41 år gravid på 1. ICSI. Fødte gutt juni 2007. Sterilisert mann (uten sperm i sæd), derfor operativt uttak av sperm fra testikler og bitestikler. Han syns dette gjorde litt vondt, men man får lokalbedøvelse.
Barbafin Skrevet 4. april 2008 #17 Skrevet 4. april 2008 Vi ble foreldre etter første forsøk med ICSI. Gubben har vært kreftoperert så det var ikke så mange svømmere å hente, og ikke hadde jeg mange egg heller viste det seg. Tre egg hentet ut, to ble befruktet, og ett var levedyktig. Det ble satt inn og ble til vår lille supergutt. Vi bodde utenlands og fikk alt gjort der. Litt andre forhold, men vi er jo selvfølgelig kjempefornøyde med resultatet. Lykke til med deres prosjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå