Gå til innhold

Parkett eller laminat i småbarnshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til å pusse opp vårt nye hjem, og nå er det store spørsmålet hva vi skal ha på gulvene i stue, kjøkken, gang og lekerom. Vi har gulvvarme i alle gulv, så det har ingen betydning om det er kalde gulv i utgangspunktet (feks laminat). Vi har lyst til å ha det samme gulvet i alle rom. Hva har dere, og hva tenker dere om dette? Blir feks parketten fort stygg med tanke på lek og moro med småttisene? Kan kanskje se for meg at gåbiler og leker lager mye riper... Men så er vel laminaten hard og gir mye støy? Og laminat er vel billigere...

Hmmmmmm, har noen lyst til å dele erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allikevel har gulvvarme kan du jo nesten like gjerne ha laminat. Men det er ikke nødvendigvis billigere enn parkett. Vi har akkurat kjøpt nytt gulv, og landet på parkett (dog ikke på barnerom, der blir det tepper), da vi ikke har gulvvarme, og fant i grunnen mye dyr laminat, og en del rimelig parkett..ble litt overrasket der! Hvis du kommer til å gå å være redd for riper/hakk i parketten ville jeg ikke lagt det på barnerommene...

Skrevet

Laminat, uten tvil!

Her i huset har vi både hund og barn, dermed eksisterer ikke alternativet parkett, den ville vært gyselig i løpet av ca 1/2 år, tenker jeg.

Skrevet

Siden du har varme i gulvene hadde jeg valgt laminat. Du får kjøpt sånne lyddempende plater til å legge under laminaten så blir det også mykere å gå på. OG du beholder ett pent gulv....selv om barna lever på det :-)

Skrevet

Vi driver å pusser opp selv, og vi skal ha laminat på alle rom.

Tåler jo mye, og vi vil ikke måtte skifte gulv igjen om noen år fordi de har blitt så ripete og stygge.

Har god erfaring med laminat fra forrige hjem, og vi har planer om å bo her en lang stund, så da invisterer vi rett og slett i noe vi føler er et skikkelig gulv som tåler en del.

Skrevet

Takk for svarene.

Ja, det blir sannsynligvis laminat, det er jo livstidsgaranti på mange av de. Dessuten er det godt å slippe å slipe ned gulvene annethvert år, for vi har hund vi også. Kan se for meg slitasjen på parketten med hund og barn i hus ja... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...