Gå til innhold

Ugla:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en liten ting....

I mange sammenhenger så skriver du:

* Jeg er 3- barnsmor så dette vet jeg!

* Jeg har passet kusinene mine... og jeg er en av flere søsken.

Er det å ha flere barn ensbetydende med at man er utlært og har fullt koll på hva som er riktig for andres barn og deres foreldre?

Nei, du tar utgangspunkt i dine egne barn og dine opplevelser/erfaringer med de...

Anna Wahlgren har 8 barn, vil du fulgt hennes råd og vink når det gjelder det å ha barn? (Hun har jo da flere barn og kan "helt sikkert" mer enn deg som kun har 3 stk)

Jeg for min del ville aldri ha brukt A. wahlgrens bøker som en riktighet i min oppdragelse av mitt barn, bare sånn at det er sagt!

Dere som nå vil mene at jeg er slem og litt ondskapsfull overfor Ugla har helt rett men jeg vet at hun ikke vil ta seg nær av det. Skulle det være noen som mot all formodning tar dette innlegget 100 % seriøst og synes at jeg er en drittkjerring - Ta dere en tur ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.jeg er slett ikke en ekspert, men har vel mere erfaring enn feks førstegangsmødre som kan være usikkre. Barna mine og søsknene mine har alle vært barn som har vært svært forskellige. Så jeg har måttet bruke forskjellige metoder på dem og variere litt. Men har kolkketro på at tålmod hjelper.

Bruker stort sett magefølelse og sunn fornuft og ren logikk.

Jeg er nok en smule bastant og kan virke litt bedrevitende til tider, det innrømmer jeg, mendet er pga at jeg er så enormt engasjert i feks legging av småbarn, sikkerhet og dette med barnehage til de aller yngste. Dette er ting jeg virkelig BRENNER for. Så da kommer det nok litt hardt ut i skriftlig form.

Tåler godt kritikk ;-) Slett ikke gretten av de grunn...hehehe

Bruker sterke ord som virkemiddel for å skape debatt og engasjement, erfart at da får man mest mulig debatt og nøyanser fram videre. Derfor er det en fordel at man følger litt med og leser seg igjennom trådene.

Skrevet

Takk for et gjennomtenkt svar...

Rart ikke det var noen som syntes jeg var utrolig slem her:o)

Skrevet

OMG HKH! selvfølgelig er man ekspert når man har 3 barn!!!

Skrevet

Ja da er A. Wahlgren det også (eller kanskje ikke?)

Skrevet

Hun er sikkert ekspert på sine unger hehehehe Man kan jo bli gal av 8 unger skjønner du vel:)

Skrevet

hehe.....det kan hende ;-)

Men vi har da octaviastar også her inne som er 8barns mor, mere fornuftig og rolig enn henne ( i hvertfall det inntrykket jeg har fått av henne) skal man vel lete lenge etter ;-)

Skrevet

Det slutter aldri å forundre meg hvor forskjellige tre søsken kan være. De som fungerer med en kan være helt feil på de to andre. Det er klart...noen unger kan man støpe i samme formen. Andre barn, bl.a. mine tre må man behandle forskjellig. Så jeg mener vel at har man fått tre som kan behandles på lik måte å få det til å fungere, har man ingen erfaring med hvordan andre barn er, eller hva som fungerer for dem. Mener også at pass av andre barn ikke spiller noen rolle her. De kan man levere fra seg når det butter i mot. Anna Wahlgren synes jeg sa noe fornuftig innimellom. Det var den store oppdragelsesboken da eldste min var liten, men å følge den som en bibel må bli feil.

Skrevet

snakker dere dritt om AnnaWahlgren altså..... ??? Jaja, jeg får like henne jeg da. Hun syns sikkert det er ok å ha en FÆÆÆN.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...