Gå til innhold

solarium i uke 31????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok en del solarium tidligere i svangerskapet, bare 10-15 min om gangen.

men hvordan er det nå når jeg er kommet så langt???

tenker da på strålinga fra rørene, og om det er mye forandringer i kroppen min siden 2.trim til nå!

jeg vet om denne opphetinga og å ligge på ryggen.

men er det skadelig på noen andre måter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke jeg, men jeg har holdt meg unna solarium hele svangerskapet, og akter å gjøre det frem til fødselen. så gjør jeg ihvertfall ikke noe galt!! jeg kan vel kanskje forveksles med et vandrende spøkelse om dagen, men tar det igjen til sommern :)

Skrevet

Jeg stikker bare haue inn i solboksen :P Tør ikke legge magen inni

Skrevet

jeg bruker de som er litt fanscy for de har gode vifter slik at jeg ikke blir varm.. jeg beveger meg litt i sengen underveis.. blir jeg for varm går jeg utav.. har vært ganger der jeg blir kvalm og da avslutter jeg det hele..

jeg ligger 26min hver gang og jm sa ikke noe på det bare ga meg komplimang for fargen min..

Skrevet

ein bør ikkje ta solarium når ein er gravid.

ein kan få pigmentforandringer i sin egen hud, som aldri går vekk.

dette er svært lite pent.

Skrevet

j

Ja, en kan få pigmentflekker av solariumsol, men det gjelder vanlig sol, også. Dessuten skjer det ikke alle, så det lureste er å prøve seg frem. De fleste flekker forsvinner etter fødselen, og gjør de ikke det, finnes det behandling.

Har man termin i august er det jo litt kjipt å holde seg inne hele sommeren i frykt for pigmentflekker??!!

Skrevet

Ikke noe problem å ta solarium.Det er ikke skadelig for babyen. Kan få leverflekker i ansiktet og andre steder på kroppen,men disse forsvinner etter fødsel(ikke alle som får dette).

Skrevet

den gravide kan altså få dette..ikke babyen:-)Gemte å skrive det.

Skrevet

Lever/pigmentflekkene forsvinner ikke nødvendigvis etter fødselen. Siden det er forandringer i pigmenteringen i huden så kan de dukke opp hver gang du soler deg i fremtiden. Det beste er å bruke solfaktor der du ikke vil ha pigmentforandringer. Ansiktet er i så måte utsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...