Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg og jenta mi på snart 10 uker skal ut å trille tur. Det er ca 1 kuldegrad og hun har skinnpose som hun ligger i. Hva ville dere hatt på av klær? Er så i tvil om jeg skal ha på body, liten jakke og strømpebukse inni utedressen eller om jeg skal ha på henne et vanlig klessett over body og strømpebukse samt en strikket jakke utenfor. Synes hun har en tendens til å bli klam i utedressen. Kanskje det blir litt mye med både dress og pose når det ikke er kaldere enn det er... Klær når man skal ut er det vanskeligste som finnes!!!! :-)
BarnNr.4 :) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 tror ikke jeg villet hatt på utedressen.. er sikkert mer enn nåkk medt andre du ville ha på henne:)
spireliten Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Ja, dette er aldri lett. Jeg prøver å se for meg hva jeg selv ville ha hatt på meg om jeg skulle ha sovet ute. Ofte tar vi på de små for mye klær. Posen du har er nok god og varm tenker jeg siden den er av skinn. Jeg ville ha tatt på en ullbody, ullstrømpebukse, en strikkajakke,strikkabukse, lue og ullsokker. Men dette kommer selfølgelig an på om du har ei god vogn, og hvor tett denne er om du skjønner. Noen vogner er mer åpne enn andre, og krever mer klær i. Ville ha droppet dressen som du skriver over. lykke til
Sunniva78 har to små Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg bruker body og strømpsbukse innerst. Er det flere minus har jeg tynn ull innerst. Utenpå der har jeg strikkasett (bukse og jakke) i merinoull, samt ullsokker, votter og lue. Nok med to lag når posen er varm og god:-)
Erisa* Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Vi bruker ullbody og strømpebukse innerst, så ei bukse og strikkejakke. Og lue. Ligger i ullpose. Hun er alltid god og varm da, ligger lunt og godt oppi vogna. Tuppa mi er 2 mnd.
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Ullklær og dyne inni posen:) ikke utedress. Det er varmest når det er litt luftig - så ikke for mange lag at det blir trangt. og kaldt. små babyer liker å ha det dyne pakket godt rundt seg. trangt og varmt som inni mammas mage.
Hildeks Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 mi jente har bare body og strømpebukse, samt lue på seg i vogna. Er det over 5 grader ligger hun på et ullteppe med to vanlige vogndyner på, og er det kaldere, ligger hun i saueskinnsposen med en dyne oppå, hun er varm og god hele tiden.. og barn er som voksne, noen er varmblodige og noen kalde, jeg trenger feks myye mer klær enn sambo, kan gå i t-skorte selv om det er minusgrader.. så prøv ut hva din baby vil ha.. så da er det best å ta mange lag på , og kle av etterhvert som h*n blir for varm eller på om for kald
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg synes også utedressen blir for varm når du har skinnpose. Den tar jo dessuten ganske mye plass, slik at det blir litt stivt og trangt om du skjønner? Ved 1 minusgrad ville jeg anbefale body og strømpebukse og så et strikket sett utenpå der, 1 tynn lue i ull, sokker og ull-lester. Eller body og strømpebukse, fleecedress, tynn lue i ull og lester. Det er det jeg pleier å ha på min datter på 4 måneder i vogna når det er rundt den temperaturen og jeg har Voksi-pose. Enig i at det er vanskelig det der med påkledningen, særlig når man er førstegangsmor!
Lotte-Lise Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har ullbody og ullstrømpebukse, så vanlige klær (sparkebukse eller dress eller noe), også har jeg ho i utedress ( med lue og votter) nede i skinnposen. lise er 3 mnd, og har aldri vært for varm eller særlig svett i vogna. Jeg synes det er fint å vite at hun har nok klær til at jeg kan ta henne opp ute hvis det skjer noe, men jeg er litt hysterisk hun sover nemlig ikke så veldig godt i vogna Jeg tror også det er veldig forskjell på tempen på babyer, og det er jo forskjell på skinnposer og voksiposer og sånn også. de vanlige gamle skinnposene som bla jeg har, puster nok litt mer enn voksiposer med snøring og hvis man har dyne og sånn over, så da går det an å ha litt mer klær nedi
Mor di! Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har alltid body+strømpebukse (Kommer an på temperaturen når det gjelder om det er ull eller bomull), ullsokker + lue, dress som ikke er alt for tykk, og oppi odenwalder-posen. Evt en tynn jumper/teppe i tillegg om der er veldig kaldt. Akkurat passe syns jeg, selv om mamma syns jeg kler på han aaaalt for lite (han er alltid kjempeklam når de har kledt han).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå