*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg lurer på hva dere andre har tenkt? er det vandlig at man bestemmer hvilket antrekk forlovere og kanskje foreldre skal ha?
Vannmann35 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Tror ikke det er vanlig nei... I alle fall har jeg aldri vært borti det. Den gyldne regelen for alle gjestene er jo at man ikke skal kle seg i hvitt, sort eller rødt i bryllup. Ellers skriver man jo i invitasjonen hva som er dresskoden - står det smoking/mørk dress betyr det lang eller knekort kjole på kvinnene f.eks. I alle fall - ønsker du at forloveren skal ha på seg noe spesifikt, så ville jeg også forventet at du betalte for antrekket.
art Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg var forlover for min beste venninne i fjor sommer. Hun bestemte ikke antrekket mitt, men hun var med meg ut å kjøpte det! Jeg betalte selv, forventet heller aldri at hun skulle legge en krone i kjolen min;) Men dersom hun hadde hatt veldig "krav" til hvordan kjolen min skulle være, hadde det vel vært mere naturlig at hun betalte også..
Vannmann35 Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Må bare spesifiere at jeg ikke mente at jeg forventet at bruden betalte for det dersom jeg selv ønsket å kjøpe meg en ny kjole... Men dersom hun sa at "jeg vil at alle forloverne skal gå i grønn fotsid silkekjole", og det betød at jeg måtte kjøpt meg dette - da hadde jeg forventet at hun betalte for denne!
*H* Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 jeg tenker min forlover skal få bruke det hun vil, og forloveren til sambo blir vel sort dress. om jeg skal bestemme hva min forlover skal ha på seg, må vel jeg betale det, og deet har jeg ikke penger til:P men vi kunne jo ev. ha "planlagt" det sammen da, hun vil sikkert ha litt hjelp hun og.. foreldra mine får gå som de vil. alle våre er skilt så det er 4 par foreldre. tenker menn=dress, mamma kommer sikkert i bunaden sin....
mto2 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Hos oss er det heilt naturleg at mannfolka (brudgom og forlovar) går i bunad, og at foreldra våre går i bunad. Min forlovar og eg har diskutert kva antrekk ho skal ha. Ho får velg ut sjølv, men eg har kome med ønske i forhold til farge pga at eg har farge i kjolen min, og vil ikkje at det skal bli heilt kræsj. Ang. betaling, så har eg tilbydd å betale ein del. Ho får ein del utgifter i samband med reise og opphald, så synest det er greitt å sponse ho litt sjølv om vi har ca lik økonomi. Håpar ho vel ein av kjolane til jkdress eller noko slikt, så blir ikkje det så dyrt...
maja_73 Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Hvor kommer dette med ikke rødt fra? Jeg finner ikke det i noen skikk og bruk-bok. Min forlover kan bruke det hun vil, men hun kommer sikkert til å spørre meg for å dobbeltsjekke hva jeg synes om antrekket. Vi har invitert til mørk dress, og jeg håper at alle har kjoler som går under kneet, synes miniskjørt blir litt drøyt.
Eline på vei med nummer to Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Jeg tenker som endel andre: har bruden spesielle krav til kjolen er det naturlig at hun også betaler den... Jeg kommer ikke til å sette noen krav, det er helt opp til min forlover hva hun ønsker å ha på seg. Setter ingen krav til resten av gjestene heller, så lenge ingen av de dukker opp i lang hvit brudekjole med slep og slør så bryr jeg meg ikke Svigerinnen min ønsker seg en rød kjole, vil noen av gjestene komme i sort så gjør det ingenting og har de en hvit sommerkjole så bryr jeg meg ikke så mye da heller, tror ingen kommer til å forveksle de med bruden uansett. (jeg personlig går ikke helhvit/-sort i bryllup, men hver sin smak).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå