Gå til innhold

Omgangssyke og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 13 mnd har hatt omgangssyke i 5 dager. Hun er nå feberfri, oppkastfri og forhåpentligvis diaréfri fra i dag, men er veldig slapp og sliten. Jeg kommer til å holde meg hjemme fra jobb med henne i morgen, men er det noen regel angående hvor lenge de bør være hjemme fra barnehagen? Vil jo ikke smitte noen der heller. Skal såklart vente til hun har fått i seg litt fast føde og er litt mer up & go.

Vi har vært på legevakten, fikk dra hjem da hun fikk i seg væske og ble litt piggere.

Om noen har forslag til mat hun kan få i seg som inneholder næring så mottas det med takk! Hun liker ikke farris/eplemost men drikker mye vann. Har spist loff og bittelitt av et 6 mnd-glass.

Det er ikke bare-bare å være førstegangsmor! :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saftis??

Vi ble anbefalt dette fra legevakten og det gikk jo ned på høykant!

God bedring til jenta:o)

Skrevet

Er anbefalt at de er hjemme 48 timer etter de er symptomfrie.

Skrevet

Det er en 48 timers regel, fordi omganssjuka kan smitte opptil 48 timer etter siste oppkast/diaré. Det er vel den regelen de fleste holder seg til, og en feberfri dag hjemme da....

Grøt (babygrøt) var det eneste som ikke kom opp igjen når han minste her i huset hadde omgangssjuka for noen uker siden, og der er det jo mye næring, så det er jo verdt å prøve. Ellers blåbærsaft, grønne epler...

God bedring til snuppa di=))

Skrevet

I vår barnehage skal man holde barnet hjemme i 48 timer etter symptomfri. Da er man smittefri.

Banan er jo neringsrikt og binder magen godt. Det samme gjör blåbärsaft. Kok litt havregröt på vann. Det er også godt og näringsrikt:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Nå ble jeg litt klokere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...