Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg begynner å bli syk.tett i nesen,hoste og lett hodepine..' kjennes som feberen er begynt å komme også..har ikke mye feber enda,kjenner jeg er litt febervarm bare,men det kan vel fort bli.. er det noen fare for den lille viss jeg får feber? bør jeg kontakte lege viss feberen overstiger en viss grad? i tilfelle hvor mye da? allmenntilsitanden er bra bare litt slapp å sånn.. takknemlig for svar
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Feber er ikke bra så dersom den kommer så ta deg en paracet. Ikke nødvendig å reise til legen dersom det setter ned feberen. MEN dersom du føler for å reise til legen gjør du det uansett. MEn husk å ta paracet dersom feberen kommer.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 God bedring forresten!
2 fine små Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har hatt det akkurat saann i litt over en uke og en dag var det feber ogsaa, da tok jeg en paracet tre ganger en dag, med 6 timers mellomrom. Det hjalp godt og naa er forkjoelelsen/miniinfluensaen paa hell, heldigvis.... Tok det veldig rolig da, og null trening for eksempel, bare smaa korte turer i lavt tempo. Ikke noe som faar opp pulsen. Jeg var heller ikke sengeliggende, men slapp og ikke helt i slaget for aa si det saann. God bedring!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Takk:) Har alt tatt en paracet så får vel bare avvente å se hva som skjer da.. får håpe den ikke går opp..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 feber er ikke farlig. det er sånn at kroppens egne forsvarsceller jobber best ved litt høyere temperatur, så det betyr at kroppen er effektiv det. jeg ringte legevakta selv for litt siden for å spørre om hvor høy feber som evt kunne være farlig, og fikk beskjed om at jeg ikke trengte ta noen febernedsettende før 39,5....litt for sikkerhets skyld egentlig. men om feberen er så høy er det jo veldig ubehagelig også da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå