Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å starte tidlig slik at en kan komme seg litt ut og dele på nattskiftene?

Hvordan er det å pumpe forresten? er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør mindre vondt å pumpe seg:) Det er ikke så harde sugetak.

Vi begynte med flaske da han var type 6 uker. LItt fordi vi måtte gi vann i den sinnnsyke varmen i fjor sommer. Og litt fordi vi ga litt mme på kveldene. (type 60 ml eller no).

Tenk på de som ikke har melk, og må begynne tidlig med å gi flaske. De fikser jo det de:) Akkurat som du kan fikse det.

MEN. Noen sier at det er dumt å mikse smokk, flaske og pupp. Fordi babyen ikke skjønner at han må suge hardt på puppen. Å gi flaske gjør at babyen suger "lettere"/ikke så hardt, fordi det strømmer ut fortere fra flaska.

Getit?

:)

Skrevet

Vi startet ved 6 ukers alder, men fordi jeg hadde mye melk kuttet vi ut igjen for å slippe pumpe og styr. Da jeg måtte ta en operasjon da minsten var 4 mnd gamel nektet han å ta flaske igjen.

Det endte med at pappa måtte gi melk fra engangssprøyte den dagen (dagkirurgi). Det var en glad lillegutt og en lettet pappa da jeg kom hjem og kunne amme.

Så om du vil gi flaske lønner det seg nok å gi et måltid hver dag. Problemer kan det bli da. Fordi det er lettere å få ut melk av flasken en av brystet. I flaske kommer det en jevn strøm, i puppen blir det jo mindre og mindre... Dette må du vurdere ettersom dere føler/vil/merker underveis.

Pumpe er nok litt hardt for brystvortene i forhold til når barnet suger. Pass på å smøre deg etterpå med f.eks PureLan (får du på apotek)

En pumpe drar nok mer i brystvorten en baby gjør så det er lettere å bli sår og få sprekker. Det er i alle fall min erfaring. De elektriske er nok kanskje litt bedre en de manuelle synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...