Evab Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 fødte sønnen min for 10 dager siden. Er ikke spesielt varm, men svetter ekstremt mye på natten. Våkner av at dyna er gjennomvåt. Flere som har det slik? Noen som har noen råd?
Labambie Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Heei! Ja,jeg spurte om det når jeg var inne på sykehuset til kontroll. Synes det var så rart.. MEN fikk beskjed om at det er hormonene som surrer rundt i kroppen etter fødsel.. Er omtrent som overgangsalder visstnok!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jepp, sånn hadde jeg det også de første ukene. Badet i svette om natten, ikke digg... Snudde dyna noen ganger om natten tror jeg og kjølig på rommet, men svettet vel uansett! Men det går over
SuperGlad Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 hadde det slik etter jeg fikk nr 2. Holdt på å bli gal for jeg ble jo gjennomsvett å deretter iskald. Endte opp med at jeg lå på håndduker hele natta så jeg ble tørr med en gang.... æsj, er jo skikkelig ekkelt når jeg tenker over det! gikk heldigvis over da :-)
oblix Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Som andre sier her, det går over heldigvis. Men det er skikkelig plagsomt:(
Sunniva78 har to små Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 I tillegg til hormoner er det vann i kroppen som skal ut. Jeg hadde ikke mye synlig vann i kroppen, men på barsel sa de at alle har endel vann som ikke synes, og dette skal jo ut. Gikk over etter noen uker hos meg:-)
wjkcg Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Godt å høre at jeg ikke er alene om dette... Blør fortsatt etter fødsel, sover uten amme-bh etter råd fra helsepersonellet på sykehuset, slik at det lekker - og svetter helt vannvittig. Må bytte pysj en-to ganger per natt og våkner hver dag våt og kald, og føler meg full av svette, blod og morsmelk. Ikke særlig lekkert. Men håper det går over snart. Regner med at systemet snart stilles om til "normalt". I mellomtiden tester jeg også ut det å sove på et håndkle. Godt å få tørket opp mellom øktene.
Sunniva78 har to små Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Hmm, skal man sove uten amme-bh? Bruker ikke de med spiler om natta, men er så redd for å få trekk på brystene hvis jeg ikke har bh med ullinnlegg i...! Hvorfor skal man ikke bruke bh da?
Legekjærringa Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Helt normalt den første tiden. Men det vil gå over av seg selv, heldigvis. jeg hadde et lite hånkle i sengen for å fange opp det værste og som jeg kunne tørke meg litt med. Ha på deg mist mulig og kun lett bomull. Ikke syntetisk sengetøy heller, og ikke flanell ;0) (mange av oss på barsel som trodde vi hadde fått kreft he he he)
aya75 Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Har heller ikke hørt at man skal sove uten amme-bh. men jeg har bare brukt ammetopper heletiden...uten bh (De som er singlet fra H&M) De er myke og behagelige, samtidig som det holder puppene og ammeinnleggene på plass, så anbefaler de på det sterkeste. Dessuten så slipper man å vise bolledeigen på magen når man ammer:)...og det blir ikke så kaldt på magen heller da... Men ja jeg svetta som en gal i begynnelsen. Gjør det av og til enda, men ikke like mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå