Gå til innhold

Smokk eller ikke? Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har aldri villet ha smokk.. Men nå som han har begynt i barnehagen og ser de andre barna har er det kjempestas... Så han tar de andres smokk og stapper inn. Han er bare 10 mnd da, så skjønner jo ikke at det er galt. men siden han plutselig vil ha smokk har jeg gitt ham her hjemme også, og han koser seg sånn med den! Men sambo mener det er teit å la ham begynne med smokk nå som han er så stor... hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smokk kan jo gi trygghet, og ti mnd gamle barn kan også ha et suttebehov. Hadde sønnen min hatt lyst på smokk hadde jeg nok gitt ham det ... men det er klart, hvis dere kan la være så sparer dere dere for arbeidet med å venne ham av med det da :-)

Skrevet

Er vel helt greit det :-)

Men ikke la ham gå med den hele dagen!

Minsta har smokker, men hun leker bare med dem, aldri had noe stort suttebehov etter hun slutta å die da hun var 7 mnd..

Skrevet

Hadde ikke gitt smokk, er så glad snuppa mi ikke vil ha så slipper vi avvenninga seinere. Dumt at barna får gå med smokken i barnehagen da, hos oss får de ha den bare når de skal sove. Foreslå det da vel, så blir han ikke frista!

Skrevet

Jeg er enig med samboeren din. :o)

Skrevet

Jeg hadde latt han få smokk som han kunne bruke når han skal sove. Nå syns jeg det er en uting å fly rundt med smokk i munnen når man ikke skal sove jeg da. Det er også lettere å avvenne smokken enn tommelen hvis han skulle finne den.

Skrevet

Hadde ikke latt min lille begynne med smokk ved 10 måneder, når han har klart seg uten helt til da.

Skrevet

Slik var det her au, vesla ville ikkje ha sutt som baby men storebror hadde ikkje slutta før ho oppdaga at han hadde sutt og tok dei........ Ho brukar sutt i dag, men for det meste bare når ho sover.

Det gjekk veldig greit å avvenne førstemann så eg er ikkje så bekymra for den biten. Startar ein bekymringa med det nå så blir det eit kjempe problem når den dagen kjem at du skal avvenne ungen, ta ikkje sorgene på forskudd!!!!

Ingenting er eit problem før du gjer det til eit problem.

Eg veit bare ein ting eg og det er at sutten er borte inna ungen er 3,5år, da er dei så store at da trenger dei den ikkje lengere. Gutten min var 3år og 2mnd når han kasta sin i søppla. Så får me sjå på tulla når den tid kjem.........

La ungen få kose seg med sutt du, gjer ikkje noko det

Skrevet

Jenta mi var 9 mnd før ho tok smokken, da hadde ho så stort suttebehov at hver gang ho kom i nærheten av kinnet mitt ble jeg overfalt, og hadde blåmerker/sugemerker etter ho. Så vi jobba hardt i en uke med å få ho til å ta smokken og siden har ho vært veldig fornøyd med den.

Skrevet

Mine 2 har aldri brukt smokk. Nå som minste er 4 måneder syntes jeg det ikke er noe vits gi henne en.

Skrevet

Er enig med samboeren din, men nå har ingen av mine 3 barn brukt smokk så jeg har jo ikke største peilingen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...