Gå til innhold

Hva skal jeg si til svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg igår om at jeg og svigerfamilien ikke går så godt over ens tydeligvis.De syns jeg har forandra sambo så osv..

Tenkte jeg sku ringe å prate litt med henne idag..Men hva skal jeg si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet er det jo bedre å reise til de, syns det er litt *feigt* å ta sånne ting over telefonen. Jeg har tatt opp ting med min svigermor (som jeg ikke har et bra forhold til) der og da når ting har skjedd. Er drittlei av å få høre ting i ettertid. Jeg har såpass kort vei at jeg drar heller opp, så kanskje de skjønner alvoret?

Skrevet

Ja hadde det bare vært så enkelt..Er en time dit, og må ta båt=S

Skrevet

Da er det litt værre kanskje..

Men ta opp situasjonen(e) med henne og forklar henne hvorfor du føler som du gjør.

Min svigermor får ikke "lov" til å ha mini av samboern min pga at hun har løyet til oss en del ganger. Hu har slutta og røyke, men begynt på igjen og røyka med mini på fanget. Det vil jeg ikke at han skal bli utsatt for, jeg er allergisk i tillegg så jeg merker det med en gang. (mange liknende historier også) Så samboer har forklart hu at inntil hu begynner å høre på meg eller han, og ikke røyker i nærheten av Halvor så får hu ikke ha han..

Vi er strenge på det med røyken siden vi ikke røyker selv. Kanskje hardt å nekte henne å røyke inne hos seg selv. Men det er ikke værre enn at hu kan lufte før vi kommer og røyke ute på trappa når han skal være der. (Hu gjorde det første 1/2 året etter han var født)

Hva sier samboern din da? Ofte er det lettere at gutta snakker med sine foreldre enn at vi gjør det. Blir bare bråk ut av det.

Skrevet

Såpass! Hadde blitt kraftig sint jeg og! Her er det slik at når vi kommer dit, så drar hun han mesten ut av armene på meg..Ikke spør hun noe særlig om hvordan rutinene er, og skal alltid bade han, og har begynt med olje i håret osv..UTEN å spørre oss.(han sliter med eksem)

Han hadde spydd den ene gangen han hadde vært dr..OG det sa de ikke til oss før dagen etter..Ikke ringer de å sier åssen det går, og når jeg ringer, så er det bare : alt er fint. HAdet!!!!!

ÅRH! Jeg blir irritert å sint..Kunne tro de viste bedre enn oss?! nei tror ikke det du!!

Sambo blir så lei seg han..Han får jo ingen støtte av sin familie..Og når han fortalte dem igår at vi var forlova, så fikk han ingen gratulasjoner, bare kjeft, og om han var sikker på om det var meg han ville ha!!!!

Fytti HE***E!!!!!!!!

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da? Svigerfar vel HELT i mot meg de 3 første årene vi var sammen, helt til jeg satte han skikkelig på plass i en diskusjon han ikke hadde peiling på (ang jobben min) Jeg slang også en kommentar om at han ikke ble kvitt meg så lett. (samboer har odelsrett på gården, og de trodde jeg var en prippen byggefelt jente.... Der tok de grundig feil) Nå etter snart 5 år har de faktisk innsett at det ikke nytter, svigerfar er veldig hyggelig, men svigermor er ett troll!

Jeg tror det har litt med at enkelte mødre syns det er vondt og hardt og slippe guttungen sin. Men du kan jo fortelle dem at hvis de ikke snart begynner å fortelle sannheten og gjøre som dere har bedt om så blir det ikke noen fler besøk før de faktisk kan bevise at dere kan stole på dem!

Ikke vær frekk mot de, men fortell dem at du er glad i sønnen dems, og at de bare må akseptere at det er deg han har valgt! Sånn er det bare!

Skikkelig dårlig gjort av de å si slike ting, ikke en gang gratulere?

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 2 år .Så det er ikke såå lenge.Men fra 1 dag, så virka det som de likte meg.Og vi har kommet godt over ens..Men tror bare det har bygga seg opp gjennom tia.Greit at de ikke skal syns alle valgene vi tar er ok, men det er VÅRES valg, og VÅRES liv.VI er en familie nå!

Tror og de har vanskelig å la Sønnen gå.Han er enebarn! Men stakkars..Han føler seg skikkelig fanga og da..Vil ikke svikte foreldrene sine, og heller ikke meg og lillegutt..Han står midt mellom han=/

Vil prate på saklig måte ja..Må bare roe meg litt..=P

Ja jeg syns det var helt UTROLIG at de ikke en gang gratulerte!!!

Skrevet

Vel, det kan være grunnen du har der. De er redd for at du skal "beslaglegge" han helt, men det virker jo ikke som du har gjort det hittil, så da bør vel det gå bra! Det er nok vanskelig for han også ja, han vil jo helst gjøre alle til lags kan jeg tenke meg.

Vi fikk spørsmål av svigermor når vi fortalte at hun skulle bli bestemor: "ja, da blir det vel bryllup og dåp samtidig da!" Så sa hun ikke noe mer og gikk... moro

Ja, få ut all frustrasjon nå før du snakker med henne, ellers kan det bli usaklig ;s

Skrevet

Ja!

Takk for svar iallefall!

Skrevet

Det er akkurat som å høre min svigerfamilie... Du må få din sambo til å stå imot mora si.. Er det ikke naturlig at det å få barn forandrer en mann? Har vel ikke så mye med DEG som person å gjøre...

Skrevet

ja skal holde dere oppdaterte=)

Skrevet

Har du snakket med din svigermor nå da?

Skrevet

Hei!

Nei har ikke fått prata med svigermor, har heller hatt en krangel med sambo om dette='(

Skrevet

Nei han syns jo dette er veldig vanskelig, så han vet liksom ikke hva han skal gjøre..Men vi har prata om det, og alt er bra mellom oss iallefall=)

Vi skal nok klare dette på en måte..Skal vist sette oss ned sammen med foreldrene hans og prate!

Skrevet

Det var godt at det kom en løsning ut av det! Bra at dere setter dere sammen med de begge to, så slipper du å bli seende ut som den store stygge ulven.

Lykke til ;)

Skrevet

ja jeg er jo det fra før av tydeligvis=P

Skrevet

Men hvis sønnen dems faktisk åpner kjeften og sier meninga si så kan det jo hende at ting faktisk går litt opp for dem!

Skrevet

Ja han er flink til det, men dem er ENDA flinkere til å avbryte, og bryte frem med si meining og det dem vil ha frem!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...