Gummianda:) Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Jeg og eksen min har tre barn sammen, og samarbeidet oss i mellom er mildt sagt dårlig. Eller det vil si, eksen min ringer meg av og til om nettene når han er langt unna den nye samboeren sin og forteller meg hvor mye han savner meg og elsker meg...null respons fra min side selvfølgelig. Når han er på jobb ringer han for å snakke om alt mellom himmel og jord... Altså er han veldig interressert i å ha en godt forhold til meg så lenge den nye samboeren ikke er i nærheten. Nå skal eldstebarnet komfirmeres om litt over en mnd, eldste bor hos pappaen og de to minste hos meg. Eksen min foreslo for flere mnd siden at han skulle betale denne komfirmasjonen om jeg tok neste. Det var selvfølgelig veldig greit siden jeg og hele familien min har 6 timers reisetid og hotellopphold å betale i denne komfirmasjonen, og de har det samme i de to neste. For noen få dager siden spurte eksen min meg om jeg alikevel ville være med å betale på komfirmasjonen, og da var det snakk om 15000 som skulle deles på to... litt vanskelig å ta den avgjørelsen på sparket, så jeg sa jeg måtte sjekke litt for å så si ifra hva jeg fikk til. Jeg har jo selvfølgelig lyst til å være like mye med på komfirmasjonen til eldste som til de andre barna mine...men nå trodde jeg jo faktisk at jeg var det med den avtalen vi hadde. De to yngste var hos sin far i påska og kom hjem igår, og da hadde de med seg komfirmasjonsinnbydelser til meg og familien min....der stod det hilsen barnet, pappaen og STEMOR??? Hva har hun på en slik innbydelse å gjøre? Jeg er stemor selv, og kunne aldri i verden tenke meg å gjøre noe slikt. Da er det hilsen bare barnet, mor og far eller om man absolutt skal ha med steforeldre også burde jo alle være med. Og så skal jeg betale halvparten av en fest de ber inn til? Og om de ikke tenker jeg skal være med å betale likevel, og heller ta neste komfirmasjon alene blir jo det å betale likt.. Men uansett skal vel ikke stemor sitt navn være på innbydelsene? Trenger at noen ser dette litt utenfra... Hvordan ville dere reagert? Det er en haug av andre problemer når det gjelder samarbeidet mellom meg og eksen, så jeg lurer på å bestille en ny mekling.
Stratos med 3 barn Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Bor ikke gutten med stemor da? Helt sikker på at hun hjelper masse til og fortjener å få innby hun også. Dette penge problemet ditt forstår jeg ikke utover at det blir dyrt.
Stratos med 3 barn Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 og sorry, men hele innledningen din forstår jeg ikke noe av!
Dronningen! Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Kanskje dere bør sette dere ned og prate litt om hvordan ting skal være? (Tlf. om natten, hvilken rolle stemor skal ha i livet til deres felles barn og hvordan alle konfirmasjonene skal løses osv) Det er da vanlig at foreldrene inviterer til konfirmasjon til sitt barn, ikke stemor/stefar. Der ville faktisk jeg ha satt meg på bakbena. Ny mekling kan vel kanskje være på sin plass ja. Lykke til:o)
Tooblind Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Jeg hadde blitt fly forbanna.. Det er FORELDRENE som ber til konfirmasjon. Ergo er det ditt navn som burde stå på invitasjonen, og ikke stemors. Hun har ingenting med det å gjøre. Jeg har selv skilte foreldre der begge parter har nye partnere og i både min og min bror sin konfirmasjon så stod det fra konfirmanten, mor og far på invitasjonen. Selv om begge hadde nye partnere.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Når dere har blitt enige om og "ta hver deres", så syns jeg dere skal holde dere til det. Ellers må jo far bli med på og betale for den mellomste også... Jeg hadde blitt møkksur og x'n her hadde sendt ut innbydelser med navnet til stemor på... OG, jeg kjenner at jeg allerede gruer meg kvakk ihjel til den dagen jenta her skal være konfirmant... det ender vel opp at vi feirer det 2 ganger antar jeg
solstråle69 Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Sett i forhold til vår egen situasjon med min manns ekskone, synes jeg du/dere er heldige som i det hele tatt får invitasjon! :-) Her arrangerer barnas mor konfirmasjon uten tanke på barnefar og hans familie - vi kan visst eventuelt feire med vår familie "en annen dag". Mange skjebner, dessverre... :-)
esmase Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Her må alle stridigheter legges bort. Husk at dette er barnets dag. Det lureste er nok å ta vare på alle kvitteringer ang dagen,for så å dele disse på to etterpå. Jeg syns ikke du skal ta sånn på vei pga at det ikke stod ditt navn på innbydelsen,kanskje ditt er med på de andre? Vi hadde konfirmasjon i fjor,og har hatt noen,til tider,turbulente år oss imellom.Men til konfirmasjonen la vi bort all uenighet,og konsentrerte oss kun om at barnet skulle få en minnerik dag. Barnet har sagt flere ganger i ettertid at han satte veldig stor pris på at alt var perfekt,og alle var blide og hadde det koselig. Så mitt råd er at denne dagen MÅ dere samarbeide sånn at barnet får den dagen det fortjener,så kan dere krangle så busta fyker etterpå heller.
Tooblind Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Hmmm... Så rare tegn jeg får, men dere skjønner vel hva som står der..
Gummianda:) Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2008 hehe:) nei litt rotete skrevet. Det jeg ville frem til er at han er SÅ snill og koselig når han er alene, og det stikk motsatte rundt henne. Pluss at jeg tror han er litt bitter for at jeg ikke gir han respons når han forteller hvor glad han er i meg enda. Ang det økonomiske er det ikke bare at det blir dyrt, men det var ikke den avtalen vi hadde pluss at det føles galt at det er far og stemor inviterer når begge foreldrene bidrar like mye.
mayaya Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Jeg hadde blitt utrolig lei meg om navnet hennes var på invitasjonen - da hadde det vært bedre med kun fars navn.
Gummianda:) Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. mars 2008 Ja vi er nok heldige i forhold til mange andre... trist å høre dere ikke blir invitert engang. Det første eksen min sa var faktisk at hverken jeg eller familien min var velkommen i komfirmasjonen, og at vi måtte ha et eget selskap en annen dag...men der satt jeg meg på bakbeina.
happybirthday Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Hvis du skal være med på å betale, skulle DU ha stått som avsender sammen med konfirmant og far og stemor. Likedan ville jeg ha krevd å få være med på planleggingen av denne konfirmasjonen, om det er slik at du skal være med på å betale deler av den. Du kan jo uansett ikke bare få presentert en regning uten å vite hva du betaler for. Det er jo ikke sikkert du er enig i alle valgene, og dette har jo også med hva man synes er nødvendige utgifter og hvor overdådig man synes det skal være. Slik invitasjonen er formet, er dere jo i teorien "bare gjester", og velger far og stemor å gjøre det på den måten, får de også ta "ulempen" med det hele: nemlig betale hele gildet. Når det er sagt, mener jeg egentlig at en avtale er en avtale, og at dere skulle holde dere til det dere opprinnelig avtalte. Akkurat hvorvidt stemor skal være med på invitasjonen, så ser jeg det som naturlig siden hun tross alt bor der både guttens far og gutten bor. Det er jo i hennes hjem også det inviteres til. Men at du som mor burde ha stått der når hennes og guttens far står der, ville jo vært det mest naturlige. Ellers kan jeg ikke forstå annet enn at man kunne ha løst det hele med avsendere enkelt ved å bare sette hilsen konfirmantens navn, så unngår man å tråkke på noens følelser i det hele tatt.
Gummianda:) Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2008 håper vi også tross alt klarer å legge ting litt tilside den dagen... Vi har ikke blandet barna inn i dette, men de vil jo merke en event dårlig stemmning.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Hehe, de tegnene understreker virkelig hvor fly forbanna du er (så kom de til godt for noe...)
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Signerer Lille Trille ) Det må være barnet som står i fokus. Det er ikke barnas skyld at foreldrene ikke bor sammen lenger. Trist at det blir barna det går ut over, ofte. Godt å høre at dere faktisk kan være sammen på en slik dag, tross alt. For barna vil alltid ønske å ha begge foreldrene til stede (med mindre det er ekstreme "situasjoner", da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå