heidi78 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Ble mamma i februar, og etter gjentatte forsøk ga jeg opp amming etter 1 mnd. Nå gir jeg bare nan1. For noen dager siden oppdaget jeg at gutten min har fått et "melkebelegg" på tungen. Er det noen andre som har opplevd dette?? Er redd det kan skape bakterier etc... Please svar!
Tuppenmed4barn Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Det kan ikke være trøske da? Det er et hvitt soppbelegg som legger seg på tunga og i munnen, men det er ubehagelig for barnet da som oftest.. To av mine barn har hatt det og da lukter det litt uvant(søtt/surt)fra munnen deres.
Legekjærringa Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 snakk med HS. Hvis belegget kan skrapes bort med en sånn spatel så er det melk, hvis ikke er det sopp og må behandles.
morTilLillegull Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Prøv med noen dråper Farris. Det tipset ga HS meg.
Legekjærringa Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Det også hjelper mot sopp; ta en gass-klut rundt fingeren, dyppe i farris og vaske munnen. Men få undersøkt om det trengs antimikrobiell beh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå