meg82 Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Får en baby i juni, og storesøster er 3 år:) Bør jeg kjøpe en gave til henne som jeg tar med meg på sykehuset og gir til henne da hun kommer på besøk første gangen etter fødsel? Noen som har gjort dette?
Diamanten Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Hei;) jeg venter mitt første barn i slutten av juni så har ikke opplevd dette selv, men søstern min har en datter på 3 år og venter nr 2. Jeg skal kjøpe en gave til henne å gi den først på sykehuset før lillebror får. Tror det er lurt. Så er det jo spesielt for henne å få en gave for å bli storesøster er jo ganske stort;) lykke til med fødslen. Hvor skal du føde og når er terminen?
Tuppenmed4barn Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har gitt storesøstergaver ja , når småsøsknene kom til. Nå kommer fjerdemann og vi skal ikke gi gaver men barna skal få seg nye sykler til sommeren så det blir vel sommer/storesøskengaver denne gang.:-)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg fikk en fæl opplevelse da jeg fikk nr 2..da var storesøster nesten 3 år. Svigers kom på besøk på sykehuet..papan og storesøster var jo så klart der også.. Joda der hadde de pakken inn en gave til nyfødte lillesøster og en innpakket konfekteske til meg..men INGENTING til henne..jeg fikk helt vondt jeg da.. Så jeg bare ga henne min gave så fikk hun pakke opp den å spise så mye konfekt hun ville menst hun var der.. Er så vant med at min famile alltid kjøper en liten ting til storesøskenent også når de får et lite søsken..men ikke alle tenker sånn.. At farmora og farfaren ikke tenkte på det eldste barnebarnet synes jeg var fælt. Oldemora til jentene mine..hun hadde kjøpt en pakke med 3 truser i hun til ho elsdste da hun besøkte oss..og hun ble kjempeglad for en pakke.. Så jeg hadde faktisk ville kjøpt en gave jeg visst jeg var deg..rett og slett ut fra min opplevelse..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er enig med dere om gaver til storesøsken, men jeg har et problem med det også. Dagens barn får jo så mye at de blir sure når de ikke får og tar det som en selvfølge når de får ting. Foreldre bør lære barn å si takk oftere og sette pris på at de får gaver. Eks fra min jobb i 1. klasse i Oslo. En elev har bursdag og har med muffins, ungene blir glade og spørsmålet blir, hvor mange får vi?? Og de fleste glemmer å takke, vi lærerne må minne dem på det.. Liten digresjon bare, men vær så snill å lær barna deres takknemlighet så blir det hyggeligere å gi gaver.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Kanskje mye rett du nn 12.12. Men som i dette spørsmålet var det jo snakk om en storesøster i en alder av 3 år. Jeg har tenkt at min sønn skal få seg en gave med mamma når han kommer på sykehuset, noe som er KUN til han, skal ikke ha noe med den lille å gjøre. Mine to barn har da forskjellige fedre, så den vordende far nå vil ta seg spesielt av sønnen min utenom sykehuset når jeg er der. Og den lille vil nok få mye der og synest det er viktig at den som blir storebror/søster blir satt pris på i høyeste grad, og ikke bli tilsidesatt.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Vi venter nr fire til høsten og kommer garanter til å kjøpe gave til di andre når babyen blir født. Det har vi alltid gjort og jeg tror det er med på å redusere sjansen for søskensjalusi. Vi har aldri vært plaget med det. Jeg vil også anbefale dere og informere besteforeldre, tanter, onkler osv ang det. Gaven trenger ikke være så stor. Det viktigste er at di ikke blir glemt. Også er det heller ikke så dumt at di som kommer på besøk hilser på storesøsknene før di ser på babyen. Spør hvordan det går med babyen og gratulere dem som storesøster/bror.
allegodetingertre Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Storesøster blir 3.5 år når babyen kommer. Har tenkt å kjøpe en gave til henne, men aner ikke hva. Må være noe som er bare til henne og som hun virkelig ønsker seg.
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Når eldste-jenta ble storesøster hadde jeg kjøpt gave til henne fra babyen. Det var en liten ryggsekk med fargestifter, tegnebok, dokke og små bøker. Da hadde hun samtidig noe å gjøre mens hun var på sykehuset. Denne gangen aner jeg ikke hva jeg skal finne på. Men det blir vel noe lignende tenker jeg. En liten ting til begge to som jeg lett kan få med meg på sykehuset. Som noen andre her sa så behøver det ikke være den store tingen som betyr noe, bare det at de blir sett og satt pris på. Er det noe barn er opptatt av så er det jo rettferdighet!
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Ja, dette har jeg tenkt på også. Har en stesønn på 7 år. Kunne vært gøy for ham også å fått noe når den lille får gaver.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Vi kommer til å gjøre det samme nå som vi gjorde med nr 2. Pappaen reiser på shopping sammen med barna mens jeg er på sykehuset, der de kjøper henteklær som barna er med på å bestemme, og storesøskengave. Sist fikk storebror lego-brannstasjon som han puslet med på sykehuset, sammen med pappa/ bestefar (byttet litt på). Blir vel storesøskengaver som det går an å bruke på sykehuset denne gangen også. I tillegg hadde vi rikelig med pastillesker og nye blader med, slik at hvis det kom besøkende som bare hadde med gaver til babyen så hadde vi noe på lur til storebror. Ikke det at vi mener at storesøsken alltid må få gave når babyen får det (slik er det jo på bursdager og slikt også), men den første tiden blir alltid litt spesiell for nybakt storesøsken, så da ville vi at han også skulle føle seg litt satt pris på En annen ting som vi passet på var at når vi hadde besøk den første tiden så var det ikke bare babyen som var i hovedfokus. Mens bestemor passet babyen var bestefar med og lekte, for eksempel. De var like mye på besøk hos han som hos babyen. Nå blir det jo to storesøsken her, så håper jeg alle er like flinke til å huske dem denne gangen også
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 jeg har ikke tenkt så mye på dette enda, men ser absolutt poenget. storebroren her er 6 år. han har vært alene så lenge, og er også eneste barnebarn/minste barnebarn og får masse oppmerksomhet. viktig at han ikke blir glemt bort, og jeg skal kjøpe en pakke eller to til han oså ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå