Gå til innhold

Begynne med mat etter sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner Mia å komme seg og det er vel på tide å få i henne litt mer solid mat. I går fikk hun loff med leverpostei, og fikk i seg noen biter. Så fikk hun 6 mnd glass med pasta penne, og kastet opp halvparten men det var sikkert fordi det ble for mye for den lille magen (over halve glasset, det var nok litt drøyt). I dag fikk hun noen biter kneippbrød med prim, og det gikk ned. Farris/eplemost til drikke men det er ingen slager så det blir nok bare vann. Har noen et smart mat-tips for å få i gang ting litt lettere? Bare fortsette med brød? Hun vil ikke ha grøt heller.

Hun var ikke en tungvekter fra før av, men nå er hun skikkelig tynn. Blir jo bekymra :-/ Ser dårlig ut for barnehage i morgen, det er ingen vits i å ha henne der før apetitten er bedre, hun er så sutrete og svak enda. Vil bare ligge oppå en av oss og jamre. Vet at man skal ha en feberfri dag hjemme, men hun har jo ikke feber. Hva er regelen da?

Mange spørsmål her, men jeg blir helt forvirra selv. Forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi var også veldig usikre på om når vi skulle sende henne i barnehagen igjen. Men de sa at hun måtte ha inntak av mat iallefall. Hos oss ble hun skrubbsulten etter flere dager uten mat så hun spiste plutselig alt hun fikk igjen. Men jeg ville holdt meg til lett grøt og loff til du ser hun holder på det. Heller en dag for mye enn for lite. Så magen ikke får sjokk og for mye å jobbe med. Vi hadde også noen runder med oppkast da vi trodde hun var klar. Kjeks og bananer er kjempefint. Da hun begynte i barnehagen igjen var hun fremdeles sliten, men de lot henne bare sove så lenge hun villle og det gikk kjempefint.

Her er vi også usikker på om det blir barnehage i morgen. Hun hoster enda og har så vidt spist litt frokost i dag. Vi får se dagen ann. Men hun virker bedre i halsen i dag. Bank i bordet har det ikke vært feber på flere dager. Vil bare ikke sende henne for tidlig for da ender hun bare opp enda verre og vi får en ny runde. Litt av en påske det har vært for både dere og oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...